Inevitabilul s-a întâmplat: Popularitatea Pokemon Go scade
Pokemon Go continuă să se lanseze în teritorii noi la fiecare câteva zile, dar se pare că popularitatea sa în țările în care a putut fi jucat de la început se află în scădere.
Pokemon Go este un fenomen mondial ce include o rețetă inovativă demnă de laude. În definitiv, nici un joc de mobil nu a reușit să atragă un număr atât de mare de fani într-un timp atât de scurt. Conform statisticilor iTunes confirmate de Apple, Pokemon Go este aplicația nouă ce a fost descărcată de cel mai mare număr de utilizatori în prima săptămână de disponibilitate.
Chiar dacă nu avem o cifră exactă și nu se menționează fostul lider ce a fost depășit, această performanță reprezintă un motiv important de mândrie pentru Niantic și Nintendo. Cu toate eșecurile înregistrate de către Nintendo în ultimii ani, nimeni nu se mai aștepta ca bătrânul gigant să redevină relevant în piață, iar valoarea acțiunilor sale să crească cu aproximativ 200% în câteva săptămâni.
Conform celor de la SurveyMonkey însă, curiozitatea pentru Pokemon Go nu mai este la fel ca la început. În piața din Statele Unite, care este cea mai relevantă pentru evoluția jocului, deoarece acolo s-a lansat prima oară, numărul utilizatorilor activi se află în scădere de mai bine de o săptămână.
Pe 14 iulie s-au înregistrat aproximativ 25 de milioane de jucători activi doar pe teritoriul Statelor Unite, la aproximativ o săptămână după lansarea oficială. De atunci, numărul de utilizatori a scăzut într-un ritm constant. Unii analiști sunt de părere că aceasta nu este neapărat o particularitate negativă, ci doar o dovadă de stabilizare a interesului fanilor. Cu alte cuvinte, cei care și l-au instalat doar la presiunea prietenilor sau pentru că au citit o știre și li s-a părut interesant pentru zece minute, au dispărut. Alții sunt de părere că Nintendo ar trebui să facă tot posibilul să atragă utilizatori noi în curtea Pokemon Go și să grăbească extinderea în noi piețe.