Care sunt tehnologiile care vor schimba complet televiziunea
Televiziunea va trece printr-o serie de schimbări importante în următoarea perioadă.
Televizorul rămâne un punct focal al locuinței, capabil să aducă toată familia laolaltă pentru momente de divertisment. De aceea, rolul noilor tehnologii TV este acela de a crea în intimitatea locuinței o experiență de vizionare care să concureze cu experiența cinematică.
Relația unilaterală cu TV-ul nu mai este de actualitate, iar interactivitatea cu ecranele devine din ce în ce mai mult o facilitate căutată de consumatori, în special de categoria tânără. Una dintre cauze este reprezentată de faptul că generația Y a avut acces direct la ecrane mobile prin intermediul cărora au interacționat cu conținutul și caută în prezent aceeași interacțiune pe orice device.
Totodată, tehnologiile de tipul 3D sau realitatea virtuală sunt tot mai prezente și dorite de utilizatori. Dacă însă avansul tehnologic în zona de imagine este extrem de rapid, conținutul nu se poate adapta în același ritm progresului. Iese, astfel, în evidență nevoia de colaborare între producătorii de device-uri și furnizorii de content pentru o aliniere în acest sens. Se anticipează că zonele în care realitatea virtuală va avea cel mai important rol sunt cele legate de sport, aplicații educative sau canale documentare. De asemenea, VR-ul va fi asociat în viitorul apropiat cu zona de gaming și animatics, cu o lume virtuală construită de la zero.
Deși unii susțin că între TV și zona mobile există un conflict, în realitate cele două tipuri de device-uri sunt complementare și construiesc o experiență completă pentru utilizator. Pe parcursul discuției a fost menționat și faptul că interacțiunea dintre device-uri oferă noi posibilități. Spre exemplu, mobilul poate deveni o extensie a televizorului, iar TV-ul, la rândul său, un depozitar al datelor din toate dispozitivele mobile ale familiei.
În ceea ce privește modul în care utilizatorii consumă conținut TV, se remarcă și creșterea consumului de conținut “la cerere” (content on demand) prin platforme de tipul Netflix, HBO GO sau prin aplicații ale televiziunilor (Eurosport, Discovery). Pe lângă accesibilitatea instant la conținutul dorit, a fost subliniat faptul că acest tip de conținut poate reprezenta o soluție pentru reducerea pirateriei.
În ceea ce privește design-ul ecranelor TV, specialiștii anticipează că viitorul aparține ecranelor plate care permit extinderea așa numitului “sweet spot” (zona în care se obține cea mai bună experiență), atât din punct de vedere al imaginii, cât și al sunetului, fără a limita poziția privitorului.