UPC anunță un serviciu de streaming de tip VOD direct prin mediabox
În cadrul unui eveniment de prezentare a rezultatelor financiare pentru ultimul trimestru al anului trecut, oficialii UPC au făcut un anunț privind un serviciu de Video on Demand care ar urma să fie lansat anul acesta.
UPC România a încheiat anul 2015 cu rezultate în creştere. Astfel, veniturile companiei au ajuns la peste 633 milioane lei, fiind cu 9,2% mai mari decât în 2014. La 31 decembrie 2015 numărul de servicii deţinute de clienţii UPC era de 2.127.500, în creştere cu peste 10% faţă de anul 2014 (peste 202.300 RGU noi).
Eforturile companiei în anul 2015 s-au concentrat pe extinderea ariei de acoperire a serviciilor digitale, cu aproximativ 300.000 de noi case, reprezentând o creştere de aproximativ 13% faţă de anul 2014. De asemenea, ĩn anul 2015 UPC a adãugat ĩn portofoliu peste 37.000 de servicii de televiziune şi internet prin preluarea reţelelor unor operatori locali din judeţele Prahova şi Suceava.
Compania şi-a mãrit baza de clienţi ĩn T4 2015 la 1.243.300, reprezentând o creştere de 4,8% faţă de T4 2014 si de 3% fata de T3 2015.
Internetul de la UPC a înregistrat o evoluţie anuală semnificativă, de aproximativ 13% în 2015, compania câştigând peste 55.000 noi abonamente Fiber Power. La 31 decembrie 2015, UPC oferea servicii de internet către 488.800 de clienţi, iar peste 70% dintre acestia au şi Wi-Fi de la UPC.
Veniturile nete ale UPC România au crescut în 2015, excluzând fluctuaţiile de curs valutar, care afectează negativ veniturile în USD: în lei, creşterea anuală a veniturilor UPC a fost de aproape 10%: 633,3 milioane lei în 2015 faţă de 580,2 milioane lei ĩn 2014 şi respectiv 544,7 milioane lei ĩn 2013.
Video on Demand prin set-top-box, o premieră în România
Reprezentanții UPC au anunțat că serviciul Horizon Go, care oferă acces online la canale TV abonaților, se va extinde și va deveni un serviciu de Video on Demand disponibil direct prin mediaboxurile UPC.
Practic, pe lângă televiziunea digitală, utilizatorii vor avea acces și la conținut online la cerere, cum ar fi filme și seriale ”premium”, după cum au explicat reprezentanții companiei.
Mai mult, mediaboxurile vor putea rula și o serie de aplicații, iar utilizatorii fără Smart TV vor putea accesa Youtube sau Vimeo direct de pe televizoarele lor.
Nu se știe data oficială de lansare a acestui serviciu, iar despre preț am aflat doar că va fi ”la nivelul pieței”.