11 feb. 2016 | 14:06

În viitor, nu veți mai putea ignora reclamele pe Facebook

ACTUALITATE
În viitor, nu veți mai putea ignora reclamele pe Facebook

Se pare că Facebook vrea să imite succesul pe care îl are Google în domeniul reclamelor, decizând să le facă ceva mai insistente decât vi se par momentan.

Reclamele de pe Facebook sunt relativ inocente, față de cele pe care le cunoaștem pe alte site-uri, însă s-ar putea să nu mai rămână așa. Dacă până acum reclamele video au fost relativ ușor de ignorat, de vreme ce sunetul este inițial închis, este posibil ca în viitor Facebook să permită reclamelor să ruleze conținut audio chiar și atunci când nu vei vrea asta.

În acest moment compania lui Mark Zuckerberg lucrează la o unealtă dedicată echipelor de publicitari care să permită o mai mare atenție dedicată reclamelor de către utilizatorii de Facebook. Țelul lor e să atragă atenția publicului rețelei sociale chiar și pentru o secundă mai mult decât o fac acum. Problema este că până și o secundă mai mult poate deveni extrem de enervantă dacă te întrerupe de la vizionarea următoarei postări pe care vrei s-o vezi.

Chiar și așa, nu intrați încă în panică pentru că noului update îi va mai lua o perioadă până când să fie implementat. Unealta este acum în testare și va ajunge în mâinile publicitarilor abia peste câteva săptămâni și va fi, pentru început, exclusiv în limba engleză.

Totuși, această mișcare poate să fie una cât se poate de neinspirată. Un număr prea mare de reclame ar putea afecta în mod negativ percepția publicului despre onestitatea Facebook. Paginile rețelei de socializare riscă să se transforme în infinite panouri publicitare, dând un aspect kitchos uneia dintre cele mai curate și bine organizate (până acum) pagini de net din lume.