Adolescenții nu identifică reclamele în rezultatele Google
După câțiva ani de stat pe internet, recunoașteți imediat reclamele. Cei mai tinerii dintre noi nu au însă aceeași abilitate.
Nu trebuie să fiți experți în navigat pe internet pentru a vă da seama că, atunci când căutați ceva pe Google, în partea de sus a rezultatelor există niște rezultate plătite. Acestea sunt reclame către diverse site-uri care au ajuns acolo pentru că dezvoltatorii lor au plătit o taxă către Google. Pentru a le evidenția ca fiind reclame, fie sunt integrate într-un cadran, fie au cuvântul ad în dreptul lor. Din păcate, aceste particularități nu sunt suficiente pentru copii mai mici sau adolescenți, aceștia din urmă având dificultăți majore în a-și da seama că accesează reclame.
Un nou studiu al celor de la Ofcom, preluat de The Verge, detaliază fenomenul de mai sus. În mare parte, adolescenții nu pot face diferența între reclame și rezultate autentice la căutare. Doar o treime dintre persoanele in 12 și 15 ani înțeleg corect cum funcționează motorul de căutare Google și evită să dea click pe reclame.
Același studiu realizat pe persoane între 8 și 11 ani a scos la iveală rezultate și mai îngrijorătoare. Doar unul din 5 copii evită reclamele motorul de căutare al gigantului din Mountain View. Directorul de cercetare al Ofcom a explicat fenomenul de mai sus într-un interviu pentru Financial Times. ,,Internetul le permite copiilor să învețe, să descopere puncte de vedere diferite și să stea conectați cu prietenii și familia, acești nativi ai erei digitale au însă în continuare nevoie de ajutor pentru a dezvolta volumul de cunoștințe de care au nevoie pentru a naviga univerul online.”
Fără nici un fel de îndoială, Google are de câștigat mulți bani din acest fenomen. Pe de altă parte, este posibil și ca participanții la studiu să fi fost prea tineri pentru ca noțiuni precum reclame online să le fie foarte clare.