Lansate în aproape aceeaşi perioadă cu specificaţii hardware similare, PlayStation 4 şi Xbox One se pare că nu sunt la fel de profitabile pentru dezvoltatori.
Când vine vorba de titluri next-gen, majoritatea creatorilor de jocuri preferă să lanseze un titlu atât pentru PlayStation 4, cât şi pentru Xbox One. Din păcate, cum vânzările de console nu sunt similare, nici vânzările de jocuri nu au abilitatea de a genera profituri apropiate pentru producători. Acest trend a fost confirmat recent de Ubisoft, în cadrul conferinţei pentru anunţarea rezultatelor financiare pe ultimul trimestru.
Nu le-a fost foarte greu celor de la Ubisoft să observe că aceleaşi jocuri lansate pe orice platformă au generat vânzări mult mai mari pe PlayStation 4. Trăgând linie, mai mult de un sfert din profitul obţinut din vânzarea de jocuri a fost datorat consolei Sony. În timp ce 27% din încasări au venit de la posesorii de PS4, utilizatorii de PC-uri, care în practică sunt mult mai mulţi, au venit pe poziţia a doua cu 23 de procente. În altă ordine de idei, merită avut în vedere faptul că această valoare din urmă este cu 14% mai mare în comparaţie cu acelaşi trimestru din 2014.
Puse împreună, se pare că jocurile de Xbox 360, Xbox One şi PlayStation 3 nu au reuşit să genereze decât 11 procente din profitul companiei. În contextul în care PS3 şi Xbox 360 înregistrează aproape 10 ani de la lansare, este destul de ruşinos pentru cea mai recentă consolă Microsoft să fie pusă în ,,aceeaşi oală”. Cu toate acestea, dacă mai era nevoie de vreo dovadă că PS4 este lider de piaţă la vânzări, aceasta a venit de la Ubisoft.
Cei de la Nintendo sunt şi ei prezenţi în ecuaţie, dar prea jos încât să conteze. Vânzările cumulate de jocuri pentru Wii şi Wii U au reprezentat doar 3% din cifra de afaceri a Ubisoft pe ultimele trei luni.