11 mai 2015 | 17:41

Facebook visează să devină al doilea Google: Construiește un motor de căutare în rețea

ACTUALITATE
Facebook visează să devină al doilea Google: Construiește un motor de căutare în rețea

Dacă este ceva ce lipsește Facebook este calitatea de motor de căutare, unde Google încă este „șef“. Totuși, vedem în aplicația de Facebook pentru iOS cum compania va schimba acest lucru în următorul an. Iată prin ce vei trece, când vei distribui un link pe Facebook.

În prezent, dacă vrei să distribui un articol pe Facebook fie trebuie să-l preiei de la cineva, fie trebuie să-l treci manual sau printr-un plugin din site în rețeaua socială. Totuși, cei care folosesc iPhone și folosesc și Facebook au acces la o nouă opțiune care va ușura acest proces pe viitor. Sub denumirea add a link, Facebook tocmai a pus bazele dezvoltării sale ca motor de căutare.

Iniţial, opţiunea aplicației pentru iOS a fost disponibilă doar utilizatorilor din Statele Unite ale Americii, dar Facebook a confirmat că testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma sa socială prin intermediul mesajelor publicate şi al comentariilor. Ajungi la această opţiune printr-o casetă de căutare. Rezultatele afişate sunt sortate după probabilitatea de a fi distribuite. Au prioritate acele articole noi şi cele deja distribuite de alţi utilizatori.

Motorul de cautare de la Facebook

După ce ai ales articolul din acea listă, poți adăuga un mesaj propriu, poți să folosești funcția de check-in și, eventual, folosi un emoticon, după cum scrie TechCrunch. Noutatea vine pe un fond serios pentru Facebook. Conform companiei, a indexat deja peste o mie de miliarde de mesaje pentru a alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conţinut ale utilizatorilor. Căutarea online, augmentată de elementul social, devine astfel un vârf de lance în lupta cu Google, care nu are acces la astfel de informaţii.

Mai trebuie spus că dezvoltarea Facebook se completează cu dorința de a deveni o platformă de publishing. Vrea să includă conţinut de la mai mulţi furnizori de renume, printre care şi The New York Times, urmând ca reţeaua socială să împartă veniturile din publicitate cu astfel de creatori de conținut.

 

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele