Cum a reuşit Sony să se îmbogăţească din vânzările de iPhone?
Cu toate că ar putea părea o greşeală în titlu, la o privire mai atentă, este surprinzător cât are de câştigat Sony la fiecare iPhone vândut de gigantul din Cupertino.
Un detaliu pe care cei de la Apple nu insistă foarte mult în cadrul conferinţelor de lansare la iPhone constă în faptul că Sony se află în spatele majorităţii senzorilor de captură folosiţi de compania americană. Deşi Apple se ocupă de personalizarea şi optimizarea la maxim a software-ului de captură şi există multe alte particularităţi de care este responsabil Tim Cook & Co., fiecare iPhone comercializat aduce câţiva dolari şi în vistieria japonezilor.
Deşi este greu de verificat această informaţie, mai ales că nu vine dintr-o sursă oficială, se vehiculează că Sony ar câştiga 20 de dolari la fiecare iPhone vândut. Pentru că în trecut doar unul dintre cei doi senzori de captură dintr-un iDevice era realizat de japonezi, profitul era mai mic. Interesul pentru selfie-uri i-a motivat pe cei de la Apple să introducă al doilea senzor Sony pe partea din faţă a fiecărui smartphone. Ca urmare a acestei realităţi, după ce Apple a anunţat că a reuşit să comercializeze în ultimul trimestru 61,2 milioane de telefoane, nu a trecut mult timp până când cei de la Sony au promis investiţii majore în domeniul senzorilor de captură. Mai precis, este vorba de 375 de milioane de dolari, pe lângă cei 900 de milioane pe care compania japoneză a promis că-i va cheltui în acest an.
Dintr-un punct de vedere, această relaţie un pic ciudată între Sony şi Apple nu este foarte originală. Este ca şi cum Microsoft, care nu face o treabă foarte bună la comercializat telefoane, se îmbogăţeşte puţin cât puţin din fiecare Android vândut din pricina unor patente incorporate în sistemul de operare creat de Google.