Social Sweepster face curățenie prin posturile din social media
Cu toții avem o serie de fotografii sau postări pe canalele de social media, de care nu suntem foarte mândri, și care ne pot afecta la angajare. Social Sweepster este o unealtă care ne poate ajuta în acest sens.
Chiar dacă ni se pare inocente, imaginile de la petreceri, de prin cluburi, fotografii făcute de prieteni cu prieteni, în ipostaze mai puțin etice, pot reprezenta diferența între un DA și un NU destul de vehement, atunci când încercăm să ne schimbăm locul de muncă. Angajatorii obțin o mare parte din informațiile despre un candidat, de pe canalele de social media, iar Social Sweepster este o unealtă care ne poate ajuta foarte mult în acest sens.
Social Sweepster scanează profilurile personale de Facebook și de Twitter pentru fotografii și cuvinte cheie care pot fi considerate innaceptabile pentru comportamentul unui angajat. Serviciul a fost gândit de Tom McGrath, absolvent al Universității din Indiana, și este similar altor servicii care promit același lucru. Spre deosebire de acestea însă, algoritmul lui Social Sweepster detectează și imagini nu numai text, lucru care îl poziționează în fruntea listei cu programe de acest gen.
Imaginile care pot fi detectate sunt în principal cele care conțin cutii sau sticle cu alcool, pahare de unică folosință, în special acele pahare roșii pe care le întâlnim în filmele cu studenți, și care desigur nu se găsesc în altă parte decât în Statele Unite. Utilizatorii pot șterge acele imagini sau pot doar să își scoată tag-ul cu numele lor de pe acele imagini.
Serviciul este momentan în stadiul Beta, iar creatorul acestuia este de părere că cei în căutare de un job vor fi principalii clienți.