Trei noi producatori de jocuri adopta API-ul AMD Mantle
AMD a anuntat ca inca trei producatori mari de jocuri au adoptat API-ul AMD Mantle. Acestia sunt Cloud Imperium Games, Eidos-Montreal si Oxide Games.
AMD a anuntat cu entuziasm ca inca trei producatori mari de jocuri pentru PC s-au alaturat lui DICE, si au adoptat API-ul Mantle introdus recent, pentru dezvoltarea de jocuri.
AMD Mantle reprezinta un set de instructiuni, un API ce ofera posibilitatea creatorilor de jocuri sa dezvolte o experienta similara celei de pe console. Acesta le va permite acces direct la modul cum este programat GPU-ul AMD GCN si vor putea fi dezvoltate tehnici de programare pentru jocuri care vor folosi mai intens procesoarele grafice AMD, si in acelasi timp le vor permite acestora sa fie mai reci in functionare.
Chiar daca majoritatea consolelor nu se apropie de performantele unui PC, multe din jocurile pe acestea ofera o experienta mai lineara de joc. In mare parte, acest lucru se datoreaza si unui sistem de operare foarte simplist, ce permite ca toata puterea sistemului sa fie alocata jocului.
Cloud Imperium Games va folosi API-ul AMD Mantle in jocul Star Citizen, un joc finantat de public ce il are in spate pe legendarul designer Chris Roberts. Dupa spusele acestuia API-ul va permite folosirea unei puteri mult mai mari din procesorul grafic, jocul dezvoltat de el avand o cerinta mare in acest sens.
Eidos-Montreal, o divizie a grupului Square Enix, lucreaza la o noua versiune de Thief, joc care se va lansa in februarie 2014. David Anfossi, seful departamentului de creatie afirma si el ca noul API ar putea face din Thief un nou bestseller pentru companie.
Oxide Games dezvolta un nou engine grafic, Nitrous, care va folosi procesarea pe 64 biti, utilizand astfel la maxim si procesoarele multi-core. Dan Baker, fondatorul Oxide Games este si el de parere ca AMD Mantle le permite sa obtina mai multa performanta din GPU, decat orice alta solutie existenta.