IDC: Samsung si Apple sunt pe aceeasi linie la capitolul vanzari globale
Uitandu-ne la vanzarile de computere, tablete si smartphone-uri, IDC ne confirma ca cifra de afaceri a celor de la Apple devine similara cu cea obtinuta de Samsung.
Desi cele mai multe studii vizeaza vanzarile de smartphone-uri ale celor doua companii, e interesant sa vezi care este situatia in momentul in care iei in calcul si vanzarile de tablete si computere personale, desktopuri si notebook-uri.
Cel mai recent studiu al celor de la IDC, care vizeaza ultimul trimestru din 2012, ne confirma situatia la nivel global a vanzarilor de dispozitive computationale. Samsung a avut o cota de piata de 21,2 procente, in timp ce Apple vine din urma semnificativ cu o cota de 20,3 procente. Avand in vedere ca acest studiu nu mai implica doar smartphone-uri sau tablete, realizarea gigantului din Cupertino este remarcabila.
In conditiile in care in trimestrul trei al aceluiasi ani, Apple avea o cota de piata de 15,7 procente, este evident faptul ca vanzarile de iPhone 5 si iPad mini au avut un efect exploziv asupra vanzarilor de gadgeturi si sisteme. Ramane acum se vedem in ce mod va arata aceeasi statistica pentru primul trimestru al lui 2013.
Desi la prima vedere aceste valori ar putea fi privite ca o victorie pentru Samsung, financiar nu este asa. Apple are o cota de profit de 30,7 procente in trimestrul patru, in timp ce Samsung se rezuma la 20,4 procente. Astfel vedem ca de fapt un buget fabulos de reclama practicat de Samsung, desi influenteaza pozitiv vanzarile, afecteaza profitul.
In acelasi studiu care a relevat situatia de mai sus, IDC a mai facut publice cateva statistici interesante pentru 2012. Daca ne uitam la vanzarile de smartphone-uri, tablete, desktop-uri si notebook-uri, anul trecut a inregistrat o crestere de 29,1% fata de 2011, pentru un total de 1,2 miliarde de dispozitive vandute. Analizand doar situatia vanzarilor de tablete si smartphone-uri, s-a inregistrat o crestere de 78,4, respectiv 46,1 procente, de la an la an. Cum era de asteptat, vanzarile de desktop-uri si notebook-uri si-au continuat declinul cu scaderi de 4,1, respectiv 3,4 procente.
Cu astfel de valori pentru vanzarile de notebook-uri si desktop-uri, la care se adauga explozia vanzarilor de tablete si smartphone-uri, este mai evident ca niciodata ca ne aflama in era post-PC.