Volkswagen are planuri mărețe – Vrea să lanseze o mașină electrică mică și ieftină. Ce știm despre EV-ul pentru toate buzunarele
Volkswagen anunță că va lansa, până în 2027, un model electric de clasă mică (sub 4 metri), al cărui preț de pornire se va situa sub pragul de 20.000 de euro.
Noua mașină, bazată pe conceptul ID.Every1, va fi prima dintr-o serie de automobile dezvoltate pe o platformă complet nouă, dedicată modelelor electrice accesibile, scrie Profit.ro.
Compania afirmă că a reușit această performanță printr-un control riguros al costurilor, inclusiv prin implementarea unor metode de producție inovatoare și o analiză atentă a fiecărui element care influențează prețul final.
Martin Sander, directorul de vânzări al mărcii VW, a subliniat într-un interviu acordat publicației Auto & wirtschaft că întregul proiect s-a bazat pe date economice solide și pe un plan clar de acțiune, fără a miza pe ipoteze optimiste.
„Nu ne-am permis să lăsăm nimic la voia întâmplării. Fiecare detaliu a fost analizat. Ce învățăm acum va aduce beneficii întregului grup”, a declarat Sander.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Volkswagen-masina-mica-si-ieftina-2.jpg)
Noul concept de la Volkswagen – exterior
Producție în Portugalia – se renunță la eticheta „ID.”?
Modelul ID.Every1 nu va purta în denumire clasicul prefix „ID.” utilizat până acum pentru modelele electrice VW. Marca va adopta nume distincte pentru noile sale vehicule.
Mașina va fi fabricată în uzina AutoEuropa din Palmela, Portugalia, o fostă investiție comună VW-Ford, preluată integral de germani în urmă cu 25 de ani. Alegerea acestei locații a fost motivată, printre altele, de nivelul mai scăzut al costurilor cu forța de muncă față de Germania.
În paralel, un al doilea model electric,versiunea de serie a conceptului ID.2all, va fi lansat în 2026, urmând să acopere segmentul B. Acesta va preceda apariția modelului mai mic și se va adresa unei categorii de public mai largi.
Volkswagen a confirmat că doar marca-mamă va beneficia de modelul ID.Every1, fără versiuni echivalente pentru SEAT, Skoda sau Cupra, decizie luată din rațiuni de eficiență economică.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Volkswagen-masina-mica-si-ieftina-3.jpg)
Noul concept de la Volkswagen – interior
Un segment aglomerat, dar în creștere
Piața vehiculelor electrice accesibile sub 20.000 de euro este în prezent limitată, dar promite o creștere semnificativă în următorii ani.
Dacia Spring continuă să fie cel mai ieftin automobil electric de pe piața europeană, urmat de Citroën e-C3 și modelul Leapmotor T03, importat din China.
Hyundai a intrat recent în competiție cu modelul Inster, iar alți producători, inclusiv BYD, testează terenul cu vehicule precum Dolphin Surf, deocamdată, la prețuri mai mari.
VW speră să își creeze un avantaj competitiv nu doar prin preț, ci și prin faptul că modelul său va fi produs în Europa și va beneficia de o nouă arhitectură software, una ce urmează să fie extinsă la nivelul întregului grup.
Chiar dacă întârzierea în lansare față de rivali este vizibilă, Volkswagen mizează pe faptul că acest model ar putea revitaliza segmentul A în sudul Europei, unde cererea pentru vehicule electrice de mici dimensiuni și preț scăzut este în creștere.