Uită de Tesla, oricum Musk a dat cu ea în gard, și admiră noua mașină sport electrică de la englezi
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Longbow-Roadste-3.jpg)
Lumea mașinilor electrice devine din ce în ce mai interesantă, iar dacă până acum Tesla era sinonimă cu inovația în acest domeniu, britanicii de la Longbow vin să demonstreze că se poate și altfel – mai bine, mai ușor și cu mai multă plăcere la volan.
Longbow Speedster și Roadster, două electrice fără fițe
Noua companie britanică Longbow a anunțat două modele sportive, Speedster și Roadster, care promit să readucă farmecul vremurilor în care șofatul era o experiență autentică, fără ecrane și tehnologii care îți iau ochii de la drum. Spre deosebire de abordarea futuristă a Tesla, Longbow a preferat să meargă pe ideea de FEV – Featherweight Electric Vehicle, adică o mașină electrică extrem de ușoară, menită să ofere un condus dinamic și plin de adrenalină.
Atât Speedster, cât și Roadster sunt construite pe o platformă minimalistă, cu un șasiu din aluminiu și o caroserie din materiale compozite, ceea ce le permite să cântărească sub 995 kg – o raritate în lumea mașinilor electrice.
Performanțe impresionante și prețuri pe măsură
Nu te aștepta la prețuri low-cost – deși Longbow nu se aruncă în categoria exclusivistă Lotus Evija sau Rimac Nevera, modelele sale sunt totuși poziționate ca alternative premium pentru pasionații de mașini sport electrice.
Speedster este un model fără parbriz și fără acoperiș, destinat celor care iubesc senzațiile tari. Poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, are o autonomie de 275 mile (aproximativ 440 km) și un preț de pornire de 84.995 lire sterline. Doar 150 de unități vor fi produse, toate asamblate manual.
Roadster, versiunea cu acoperiș și parbriz, oferă aceleași performanțe, dar cu o accelerație ușor mai lentă (3,6 secunde până la 100 km/h). Este ceva mai accesibil, având un preț de 64.995 lire sterline, iar tot 150 de unități vor fi fabricate.
O echipă cu ADN Tesla, dar fără excesele lui Musk
Longbow nu este doar o companie britanică necunoscută care visează la succes. Echipa din spatele proiectului include foști ingineri de la Tesla, BYD și Lucid, oameni care au lucrat la unele dintre cele mai avansate tehnologii din industria EV.
Spre deosebire de Tesla, Longbow nu vrea să fabrice totul de la zero, ci aplică o strategie mai tradițională, folosind piese furnizate de alți producători auto consacrați. Rezultatul? Două mașini sport electrice care pun accent pe condus și mai puțin pe gadgeturi inutile.
„Există o nevoie reală pentru o mașină sport electrică ușoară, orientată către șofer, care să fie accesibilă și să ofere o experiență autentică. Asta ne-a motivat să creăm Longbow”, a declarat Daniel Davy, co-fondatorul companiei.
Primele livrări în 2026
Dacă ai bani de dat și te tentează ideea unui roadster electric cu ADN britanic, rezervările pentru modelele Longbow sunt deja deschise, iar primele unități vor ajunge la clienți în 2026. Până atunci, Tesla și Musk pot să-și vadă de scandalurile lor, pentru că în materie de mașini sport electrice, Longbow pare să fi preluat ștafeta.