Tesla Model 3, în cel mai crunt îngheț. Ce se întâmplă când încarci cea mai populară mașină electrică din lume la -25 de grade Celsius
![Tesla Model 3, în cel mai crunt îngheț. Ce se întâmplă când încarci cea mai populară mașină electrică din lume la -25 de grade Celsius](https://static.playtech.ro/unsafe/1206x678/smart/filters:contrast(5):format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/01/Frozen-Tesla-Model-3-On-Supercharging-800x492.jpg)
Temperaturile extrem de scăzute reprezintă o provocare majoră pentru vehiculele electrice, însă un proprietar canadian de Tesla Model 3 a demonstrat că tehnologia modernă poate face față chiar și celor mai arctice condiții. Cu un ger năprasnic de -32 de grade Celsius, experimentul său a oferit o perspectivă interesantă asupra modului în care se comportă o Tesla în astfel de situații.
Provocarea: încărcare la temperaturi extrem de scăzute
Proprietarul Tesla Model 3 a parcat mașina în aer liber, la -32 de grade Celsius, timp de 5 ore, pentru a observa cum reacționează bateria și sistemele mașinii. După ce temperatura exterioară a crescut la -25 de grade, acesta a pornit mașina cu doar 25% baterie rămasă, având intenția de a o încărca la un Supercharger până la 80%.
Unul dintre avantajele Tesla este funcția de precondiționare a bateriei, care permite vehiculului să aducă bateria la o temperatură optimă înainte de încărcare. Canadianul a activat această funcție selectând stația de încărcare ca destinație în sistemul de navigație, iar mașina a început imediat procesul de preîncălzire.
Rezultatele: performanțe impresionante în ger extrem
La stația de încărcare, Model 3 a demonstrat capacități remarcabile:
•Puterea de încărcare inițială: În primele secunde, mașina a tras 60 kW, crescând rapid la 127 kW și ajungând la un vârf de 140 kW în mai puțin de un minut.
•Ritmul de încărcare: După doar 4 minute, bateria a crescut de la 17% la 27%. În 16 minute, nivelul de încărcare a ajuns la 49%, iar în 27 de minute, bateria a atins 67%.
•Durata totală: Încărcarea până la 77% a durat doar 35 de minute, cu un total de 60% din baterie adăugat în acest interval.
Aceste rezultate demonstrează că Model 3 este echipat pentru a funcționa fără probleme chiar și în condiții extreme, în mare parte datorită sistemului avansat de gestionare termică a bateriei.
Lecții importante despre mașinile electrice în ger
Experimentul canadianului scoate în evidență cât de mult au evoluat vehiculele electrice în ultimii ani:
•Sistemele de precondiționare: Funcția de preîncălzire a bateriei joacă un rol crucial în menținerea performanței chiar și în condiții extreme.
•Managementul termic avansat: Tesla Model 3 își poate regla temperatura bateriei pentru a permite încărcarea rapidă fără riscuri sau degradare.
•Eficiența timpului de încărcare: În ciuda gerului, încărcarea a rămas rapidă și eficientă, fără întârzieri semnificative.
Acest experiment arată că mașinile electrice moderne, precum Tesla Model 3, sunt pregătite să răspundă nevoilor utilizatorilor chiar și în cele mai dure condiții climatice. Deși gerul extrem rămâne o provocare, tehnologia continuă să îmbunătățească experiența șoferilor de vehicule electrice.