04 dec. 2025 | 15:54

Tabel impozit auto 2026 pentru mașinile hibrid: cât vei plăti în funcție de capacitatea cilindrică

AUTO
Share
Tabel impozit auto 2026 pentru mașinile hibrid: cât vei plăti în funcție de capacitatea cilindrică
Impozitul pe masini hibrid in 2026: tabel complet

De anul viitor, șoferii din România vor resimți efectele unei noi grile de impozitare, bazată pe principiul ”poluatorul plătește”. Noul sistem diferă în funcție de tipul de motor, capacitatea cilindrică și norma de poluare, vizând încurajarea mașinilor mai noi și mai ecologice.

Cum va fi calculat impozitul auto în 2026

Din 2026, șoferii vor fi afectați de modificările la impozitul pentru autovehicule. Guvernul propune modificări semnificative, bazate pe principiul ”poluatorul plătește”, care iau în calcul tipul de motor, capacitatea cilindrică și norma de poluare.

Noua metodă de calcul vizează atât mașinile termice clasice, cât și modelele hibride, iar pentru mașinile electrice se va introduce o taxă fixă anuală.

Tabelul de mai jos sintetizează cotele propuse pentru 2026 și oferă exemple concrete de impozit anual în funcție de tipul și capacitatea motorului.

Tip vehicul Grupa cilindree Capacitate cilindrică Norma Euro / CO2 Tarif per unitate 200 cmc (lei) Exemplu impozit anual (lei)
Mașini termice 1 ≤ 1.600 cmc Non-Euro / Euro 1-3 19,5 1.400 cmc Euro 5 → 123,2
1 ≤ 1.600 cmc Euro 4 18,8
1 ≤ 1.600 cmc Euro 5 17,6
1 ≤ 1.600 cmc Euro 6 16,5
Mașini termice 2 1.601 – 2.000 cmc Non-Euro / Euro 1-3 29,7 1.800 cmc Euro 5 → 240
2 1.601 – 2.000 cmc Euro 4 28,5
2 1.601 – 2.000 cmc Euro 5 26,7
2 1.601 – 2.000 cmc Euro 6 25,1
Mașini termice 3 2.001 – 2.600 cmc Non-Euro / Euro 1-3 92,2 2.500 cmc Euro 5 → 1.035
3 2.001 – 2.600 cmc Euro 4 88,6
3 2.001 – 2.600 cmc Euro 5 82,8
3 2.001 – 2.600 cmc Euro 6 77,8
Mașini termice 4 2.601 – 3.000 cmc Non-Euro / Euro 1-3 182,9
4 2.601 – 3.000 cmc Euro 4 172,8
4 2.601 – 3.000 cmc Euro 5 154,1
4 2.601 – 3.000 cmc Euro 6 151,2
Mașini termice 5 > 3.000 cmc Non-Euro / Euro 1-3 319
5 > 3.000 cmc Euro 4 297,3
5 > 3.000 cmc Euro 5 294,4
5 > 3.000 cmc Euro 6 290
Hibride (MHEV/FHEV) 1 ≤ 1.600 cmc 16,2
Hibride (MHEV/FHEV) 2 > 1.600 cmc 18,4
Hibride (MHEV/FHEV) 3 1.601 – 2.000 cmc 24,6
Hibride (MHEV/FHEV) 4 2.001 – 2.600 cmc 76,3 2.500 cmc Euro 5 → 76,3
Hibride (MHEV/FHEV) 5 2.601 – 3.000 cmc 149,8
Hibride (MHEV/FHEV) 6 > 3.000 cmc 27,5
Electrice (BEV) 40 (fix)

Ce schimbări aduce noua metodă pentru șoferi

Proprietarii de motoare termice mici vor plăti mai mult, de exemplu un motor de 1.400 cmc Euro 5 va avea impozit de 123,2 lei în 2026 față de 63 lei în prezent, în timp ce motoarele mari pot beneficia de o scădere, un motor de 2,5 litri Euro 5 urmând să plătească 1.035 lei față de 1.192 lei acum.

Diferențele se pot amplifica prin majorările Consiliilor Locale de până la 100% din 2026, în timp ce mașinile hibride și electrice rămân avantajoase, hibridele cu motoare mari plătind mult mai puțin decât echivalentele termice, iar electricele o taxă fixă de 40 de lei, informează wall-Street.ro.

Vezi și Cele mai fiabile mașini hibride plug-in în 2025: Ce mărci păstrează cel mai bine sănătatea bateriei!

De ce este importantă această schimbare

Noul sistem de impozitare:

  • Încurajează trecerea la vehicule mai puțin poluante.
  • Ajustează taxele în funcție de cilindree și poluare, promovând echitatea fiscală.
  • Introduce stimulente pentru hibride și electrice, dar creează provocări pentru șoferii cu motoare mici.
  • Modifică radical modul în care românii vor calcula și plăti impozitul auto începând cu 2026.

Vezi și Europa sub presiune: Mașinile hibride chinezești cu încărcare la priză schimbă echilibrul industriei auto!