28 apr. 2025 | 16:20

Șoferul care a câștigat un proces cu un distribuitor de mașini chinezești: Ce a reușit să demonstreze în instanță, precedentul creat

AUTO
Share
Șoferul care a câștigat un proces cu un distribuitor de mașini chinezești: Ce a reușit să demonstreze în instanță, precedentul creat
Ole Roar Næss - șoferul care a câștigat în instanță procesul cu MG

Un caz juridic important în Norvegia a fost recent încheiat în favoarea unui consumator, pe nume Ole Roar Næss, care a reușit să obțină returnarea unei mașini defecte și rambursarea integrală a prețului plătit.

Povestea începe cu un SUV MG Marvel R AWD, achiziționat de Ole pentru a face față condițiilor dificile de trafic montan și de iarnă. Însă, mașina nu a îndeplinit așteptările în privința tracțiunii integrale, iar Ole a fost nevoit să se adreseze instanței, scrie presa din Norvegia.

O decizie favorabilă pentru consumator, care sunt implicațiile

Inițial, Curtea de Apel din Norvegia a decis că distribuitorul MG trebuie să preia înapoi mașina defectă și să-i ramburseze lui Ole suma de 42.700 de euro, plus dobânda de 10.700 de euro și cheltuieli de judecată de 21.500 de euro.

Distribuitorul a contestat sentința la Curtea Supremă, însă instanța a respins apelul fără a invoca motive legale sau noi dovezi. În urma acestei decizii, Curtea Supremă a validat hotărârea Curții de Apel, iar aceasta a devenit irevocabilă.

Sentința cu pricina oferă, de altfel, un precedent important, având în vedere că mulți dintre cei 2.703 proprietari de MG Marvel R AWD din Norvegia care întâmpină aceleași probleme pot cer acum rambursarea mașinilor lor, invocând hotărârea favorabilă a lui Ole.

Acest lucru reprezintă o posibilă provocare financiară semnificativă pentru distribuitorul mărcii chinezești, care ar putea fi nevoit să preia și să ramburseze costul mai multor vehicule.

Posibile consecințe pentru distribuitorul MG în Norvegia

În urma acestei decizii, distribuitorul MG riscă să fie implicat într-un val de procese colective și individuale, în care alți consumatori vor solicita aceleași drepturi ca și Ole.

Dacă și alte instanțe vor da câștig de cauză consumatorilor, distribuitorul va trebui să își retragă mii de mașini de pe piață și să plătească despăgubiri semnificative, inclusiv dobânzi și cheltuieli de judecată. Aceasta ar putea afecta reputația mărcii și încrederea consumatorilor din întreaga regiune, ceea ce este, de departe, cea mai gravă consecință.

Așadar, procesul câștigat de Ole se poate spune că reprezintă doar o victorie personală pentru acesta, dar ar putea schimba modul în care distribuitorii de mașini tratează problemele legate de calitate și servicii post-vânzare. Cu alte cuvinte, se crează un precedent.