06 aug. 2025 | 19:28

Se construiește cel mai lung pod din lumea cu o singură deschidere. Va rezista la un cutremur de 6,9 magnitudine. Italia se pregătește de o premieră mondială

ȘTIRI EXTERNE
Share
Se construiește cel mai lung pod din lumea cu o singură deschidere. Va rezista la un cutremur de 6,9 magnitudine. Italia se pregătește de o premieră mondială
Incepe constructia celui mai lung pod din lume cu o singura deschidere. Sursa foto: Webuild

Italia face un pas curajos spre un proiect de infrastructură spectaculos și unic la nivel mondial. Roma a aprobat oficial construirea celui mai lung pod suspendat din lume, care va lega Sicilia de continent, o realizare cu valoare strategică inclusă în bugetul apărării.

Proiect monumental, miză strategică

Un comitet ministerial al guvernului italian a dat undă verde finală pentru construcția podului suspendat care va traversa strâmtoarea Messina și va uni sudul Italiei continentale de insula Sicilia. Cu o lungime totală de 3,7 kilometri, acest pod va fi cea mai lungă structură suspendată din lume cu o singură deschidere.

”Va fi cel mai lung pod suspendat din lume. O infrastructură de acest tip reprezintă un accelerator al dezvoltării”, a declarat vicepremierul și ministrul infrastructurii, Matteo Salvini, susținător fervent al proiectului, după cum a relatat AFP și Reuters, citate de Agerpres.

Podul va include trei benzi pe sens și două linii de cale ferată centrale, facilitând atât traficul rutier, cât și cel feroviar. Va fi proiectat să reziste la cutremure de până la 6,9 magnitudine, un detaliu esențial într-o zonă seismică activă.

Buget de apărare, miză NATO

Costurile construcției sunt estimate la 13,5 miliarde de euro, o sumă uriașă chiar și pentru standardele europene. Într-un context economic delicat, guvernul italian a decis ca finanțarea să vină dintr-o linie bugetară specială alocată apărării.

Italia, alături de alți membri NATO, s-a angajat să aloce 5% din PIB pentru apărare și domenii conexe. Din acest procent, 1,5% poate fi direcționat către infrastructuri strategice, iar Roma speră că proiectul va fi considerat eligibil, mai ales că Sicilia găzduiește o bază NATO.

Entuziasm, dar și scepticism

Deși aprobat oficial, proiectul nu este scutit de controverse. Încă din anii ’60, ideea unui pod între Sicilia și continent a fost intens dezbătută. Unii o consideră vitală pentru dezvoltarea economică a sudului Italiei, în timp ce alții critică impactul asupra mediului și costurile uriașe.

Mai mult, mulți italieni rămân sceptici, amintind de tradiția țării în proiecte de anvergură care rămân neterminate: ”podul visurilor” a fost relansat de mai multe ori, fără rezultat concret.

Totuși, cu finalizare estimată în 2032, guvernul italian pare mai hotărât ca niciodată să transforme acest simbol istoric într-o realitate care va intra în cărțile de recorduri – dar și în strategia de apărare a unei Europe tot mai preocupate de securitate.