Răspunsul lui Dacian Cioloș după ce a fost refuzat de un taximetrist. Ce s-a întâmplat, de fapt, la aeroportul Otopeni: „Eu nu am reclamat niciun șofer”
Fostul premier Dacian Cioloș a reacționat public, printr-o postare pe rețelele sociale, după ce în presă a apărut informația că un taximetrist de la aeroportul Henri Coandă a fost amendat și i s-a retras licența de practică, în urma unui refuz de a-i prelua cursa.
Politicianul a dorit să clarifice circumstanțele incidentului și a subliniat că nu a depus nicio plângere împotriva șoferului respectiv.
Ce s-a întâmplat la aeroport: „Șoferii erau blocați de un regulament absurd”
Potrivit explicațiilor oferite de Dacian Cioloș, incidentul a avut loc în urmă cu două seri, când a sosit la Aeroportul Otopeni și a încercat să ia un taxi din zona oficială destinată acestui serviciu.
Situația însă s-a dovedit a fi neclară și dificilă din cauza unui regulament strict care le interzice șoferilor aflați în spatele coloanei să preia pasageri, chiar dacă vehiculele din față nu sunt disponibile.
„Primul șofer din coloană era reținut de polițiști pentru un control de rutină, iar al doilea nu era prezent. Am mers, în ordine, la al treilea șofer, care era disponibil, dar a refuzat cursa pe motiv că nu poate pleca până când taxiurile din față nu se eliberează”, a scris Dacian Cioloș pe Facebook.
Fostul premier a precizat că s-a adresat polițiștilor doar pentru a întreba cât va dura controlul, în speranța că situația se va debloca. În cele din urmă, a renunțat la idee și a comandat un Uber.
Cioloș: „Am aflat abia a doua zi că șoferul a fost amendat. Nu a fost vina lui”
Ulterior, în dimineața următoare, Dacian Cioloș a fost informat că șoferul care l-a refuzat a fost sancționat și că i-a fost retras atestatul profesional. Acesta a criticat decizia autorităților, considerând-o exagerată și ineficientă în raport cu realitatea de la fața locului.
„Nu cred că vina este a taximetristului. El a fost constrâns de un regulament absurd. Penalizarea lui nu va rezolva problema modului în care funcționează serviciul de taximetrie la Otopeni”, a adăugat Cioloș.
El propune, în schimb, introducerea unui sistem de coordonare la fața locului, cu personal care să aloce clienții către mașinile disponibile, într-un mod organizat și eficient. În lipsa unei astfel de soluții, regulile actuale duc la confuzie și ineficiență, afectând atât pasagerii, cât și șoferii.
Cioloș a mai subliniat că zona de taxi din aeroport este gestionată de o companie contractată de aeroport, iar șoferii care prestează acolo trebuie să respecte un set de reguli specifice. Acesta consideră că sancționarea individuală a unui șofer nu va avea efect dacă nu sunt regândite și corect aplicate reglementările din acel perimetru.
„P.S.: Am tot respectul pentru polițiștii care s-au sesizat. Însă, în cazul de față, cred că problema e la cei care fac regulile, nu la taximetristul care a fost doar o victimă a sistemului”, a încheiat Cioloș.