Radar Poliția Română în 2025 – cum arată și cum funcționează noile dispozitive pentru măsurarea vitezei în trafic. Toți șoferii români trebuie să știe schimbările
În 2025, Poliția Română a introdus un nou sistem pentru monitorizarea vitezei în trafic, numit e-SIGUR, care folosește dispozitive radar moderne pentru a sancționa șoferii care depășesc limitele legale. Aceste radare fixe și mobile sunt deja active pe anumite drumuri principale, iar schimbările aduse au un impact semnificativ asupra modului în care sunt aplicate sancțiunile.
Cum arată noile radare și unde sunt amplasate
Noile dispozitive radar fac parte din sistemul e-SIGUR, conceput pentru a monitoriza și înregistra viteza vehiculelor pe drumurile intens circulate. Primele radare fixe au fost instalate pe Autostrada A1, Autostrada A2 și Drumul Național DN2, în județul Vrancea, urmând ca sistemul să fie extins pe întreg teritoriul țării.
Dispozitivele radar sunt echipate cu camere performante care pot detecta și înregistra viteza vehiculelor, chiar și în condiții de lumină slabă sau vreme nefavorabilă. De asemenea, acestea pot identifica numerele de înmatriculare ale vehiculelor pentru a facilita procesul de sancționare.
Mesajul oficial al Poliției Române explică faptul că aceste radare fixe funcționează în tandem cu camere mobile (cunoscute sub denumirea de „pistoale radar”), oferind o acoperire extinsă în zonele monitorizate.
Cum funcționează sistemul e-SIGUR și ce schimbări aduce
Sistemul e-SIGUR introduce un proces mai eficient de sancționare a abaterilor de viteză. În loc de oprirea vehiculului în trafic de către un echipaj de poliție, sancțiunea este emisă ulterior, pe baza imaginilor și datelor înregistrate de radare. Iată cum funcționează acest proces:
- Detectarea vitezei: Camerele radar înregistrează vehiculele care depășesc limita de viteză în zona supravegheată.
- Identificarea proprietarului: Pe baza numărului de înmatriculare, polițiștii stabilesc cine este proprietarul vehiculului. Ulterior, acesta primește o solicitare de a furniza datele șoferului care a condus mașina în momentul abaterii.
- Expedierea sancțiunii: După identificarea șoferului vinovat, amenda este trimisă prin poștă, împreună cu alte eventuale sancțiuni, cum ar fi suspendarea permisului de conducere. Dacă permisul este reținut, șoferul trebuie să-l predea la secția de poliție desemnată.
Această metodă elimină necesitatea opririi șoferilor în trafic și asigură o aplicare mai eficientă a sancțiunilor, reducând riscul conflictelor și sporind acuratețea procesului.
Impactul noilor radare asupra traficului
Introducerea sistemului e-SIGUR are ca scop creșterea siguranței rutiere prin descurajarea vitezomanilor. Cu toate acestea, șoferii ar trebui să fie conștienți de obligațiile lor legale, cum ar fi furnizarea informațiilor despre șoferul care a condus vehiculul, pentru a evita sancțiuni suplimentare.
Extinderea sistemului la nivel național va aduce o supraveghere mai strictă a traficului, contribuind la reducerea accidentelor cauzate de viteză. Noile radare și procesul modernizat de sancționare sunt parte dintr-un efort mai larg al Poliției Române de a implementa tehnologii avansate pentru a îmbunătăți siguranța pe drumurile din țară.
Dacă obișnuiești să conduci pe drumurile menționate sau pe cele care vor fi monitorizate în viitor, este esențial să respecți limitele de viteză și să fii informat despre schimbările aduse de acest sistem inovator.