Probabil cel mai important avertisment pentru piața de mașini electrice: Un gigant auto japonez își reanalizează opțiunile
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/mazda-masini-electrice-scaled.jpg)
Mazda a anunțat o reducere semnificativă a investițiilor sale în electrificare, eliminând 3,3 miliarde de dolari din bugetul alocat inițial.
În loc să accelereze trecerea la mașini electrice, compania adoptă o strategie mixtă, axată pe adaptabilitate și diversificare.
Concret, Mazda va continua să producă modele pe benzină, hibride și electrice, răspunzând cererii pieței într-un mod flexibil.
O strategie bazată pe eficiență și parteneriate?
Industria auto traversează o perioadă de schimbări rapide, iar Mazda își ajustează direcția pentru a rămâne competitivă.
Practic, în loc să construiască o fabrică dedicată exclusiv mașinilor electrice, compania intenționează să producă modele electrice și cu motoare termice pe aceeași linie de producție. Strategia reduce cu 85% investițiile inițiale și scurtează cu 80% timpul necesar pentru pregătirea producției, scrie AutoBlog.
Reducerea investițiilor în electrificare de la 13,3 miliarde de dolari la 10 miliarde nu înseamnă că Mazda renunță la tranziția energetică, ci că prioritizează soluții mai eficiente din punct de vedere economic.
În acest sens, compania își va consolida colaborarea cu parteneri precum Toyota, Denso și Changan, ceea ce a dus deja la o reducere cu 40% a costurilor de cercetare și dezvoltare pentru mașinile electrice.
Masahiro Moro, președintele și CEO-ul Mazda, a explicat această strategie afirmând că industria auto trece printr-o transformare majoră, iar Mazda trebuie să evolueze, menținând în același timp principiul „plăcerii de a conduce” și dezvoltând tehnologii sustenabile.
Noutăți pentru viitor de la Mazda: Hibride, platforme EV și producție optimizată
Chiar dacă reduce investițiile în electrificare, Mazda continuă să inoveze. Planurile companiei includ trei direcții majore de dezvoltare: un nou sistem hibrid, o platformă dedicată mașilor electrice și îmbunătățiri ale procesului de producție.
Un element central al noii strategii este motorul SKYACTIV-Z, care va echipa modelele mai mici din gamă. Acesta va debuta alături de noul sistem hibrid Mazda în viitoarea generație CX-5.
Totuși, lansarea acestui model a fost amânată pentru 2027, ceea ce înseamnă că actualul CX-5 va rămâne în producție peste un deceniu.
Pe lângă dezvoltarea hibridelor, Mazda lucrează și la o platformă modulară pentru mașinile electrice, capabilă să suporte diferite tipuri de baterii și să fie folosită pentru diverse configurații de caroserie. Primul model bazat pe această platformă va fi produs în Japonia și va fi lansat la nivel global în 2027.
În paralel, compania îmbunătățește eficiența în fabrici prin introducerea mașinilor ghidate automat (AGV), care vor optimiza producția în funcție de tipul de mașină și volumul cererii.