24 nov. 2025 | 09:54

Peste 100 de consumatori din Sectorul 5 al Capitalei, fără gaze naturale din cauza unui incident la instalaţie. Anunţul Distrigaz

ACTUALITATE
Share
Peste 100 de consumatori din Sectorul 5 al Capitalei, fără gaze naturale din cauza unui incident la instalaţie. Anunţul Distrigaz
Un nou incident Distrigaz în Bucureşti (Foto: Profimedia)

Aproape 130 de consumatori din Sectorul 5 al Capitalei au rămas fără alimentare cu gaze naturale, după ce Distrigaz Sud Reţele a fost nevoită să întrerupă furnizarea ca urmare a unui incident produs la instalaţia comună de utilizare care alimentează un imobil de pe strada Năsăud nr. 77, bloc 3, scara C. Măsura a fost luată pentru a preveni orice risc la adresa siguranţei locatarilor.

Un nou incident Distrigaz în Bucureşti

Potrivit companiei, furnizarea a fost sistată temporar începând cu data de 23 noiembrie 2025, la ora 00:38. În urma acestei întreruperi neprevăzute, au fost afectaţi 128 de clienţi, atât persoane fizice, cât şi agenţi economici, care sunt alimentaţi prin intermediul instalaţiei comune.

Reprezentanţii Distrigaz Sud Reţele au explicat că decizia a fost impusă de necesitatea remedierii defecţiunilor constatate la instalaţia de utilizare. Conform legislaţiei în vigoare, această instalaţie aparţine proprietarilor imobilului şi nu se află în responsabilitatea operatorului de distribuţie. Din acest motiv, intervenţia şi reparaţiile nu pot fi realizate direct de Distrigaz, ci trebuie efectuate de o firmă autorizată de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Pentru reluarea alimentării cu gaze naturale, locatarii sunt obligaţi să contracteze un operator economic autorizat ANRE, care să remedieze defecţiunile şi să efectueze revizia tehnică a instalaţiei. Ulterior, documentele justificative întocmite de firma respectivă trebuie transmise către Distrigaz Sud Reţele, care va analiza situaţia şi va putea dispune reluarea furnizării.

Ce trebuie să facă cetăţenii care simt miros de gaz în locuinţă sau pe casa scării?

Compania le transmite clienţilor afectaţi să manifeste prudenţă maximă după reluarea alimentării. În cazul în care se simte miros de gaz, aceştia sunt sfătuiţi să apeleze de urgenţă Centrul de Apeluri şi Depanaj Urgenţe Gaze, la numerele 021 9281, 031 9031 sau 0800 877 778. Totodată, se recomandă aerisirea imediată a încăperilor, evitarea producerii de scântei, neacţionarea întrerupătoarelor electrice şi a aparatelor electrocasnice şi, dacă este posibil, închiderea robinetului de alimentare cu gaze.

Distrigaz Sud Reţele subliniază că măsura de întrerupere a fost una strict preventivă, menită să asigure siguranţa locatarilor şi a clădirii, iar reluarea furnizării va fi posibilă doar după ce instalaţia va fi verificată şi declarată sigură pentru utilizare.