Odyssey lansează Explorer: Instrumentul AI care poate genera lumi 3D fotorealistice
Startup-ul Odyssey, fondat de pionierii tehnologiei autonome Oliver Cameron și Jeff Hawke, a dezvoltat un instrument revoluționar bazat pe inteligență artificială, denumit Explorer. Acest instrument poate transforma textul sau imaginile în redări 3D fotorealiste, deschizând noi orizonturi pentru creațiile digitale.
Inspirat de modele similare prezentate de companii precum DeepMind și World Labs, Explorer este capabil să creeze scene interactive în timp real, pornind de la descrieri simple, cum ar fi „o grădină japoneză cu vegetație verde și bogată”. Instrumentul este optimizat special pentru a genera peisaje fotorealiste, o abilitate rezultată din antrenamentul AI-ului pe imagini capturate de un sistem personalizat al companiei, bazat pe camere 360 de grade.
Cum funcționează Explorer și care sunt aplicațiile sale
Explorer folosește o tehnică numită Gaussian splats, un procedeu vechi de redare volumetrică, pentru a reconstrui scene realiste. Aceste scene pot fi exportate în instrumente populare precum Unreal Engine, Blender sau Adobe After Effects, oferind creatorilor posibilitatea de a le edita manual pentru a atinge nivelul dorit de detalii.
Deși Explorer este încă într-o fază incipientă, Odyssey susține că detaliile 3D generate sunt deja promițătoare, fiind potrivite pentru aplicații precum filme live-action, jocuri hiper-realiste sau forme noi de divertisment. Mai mult, Odyssey explorează și posibilitatea de a genera mișcări realiste în mediile 3D, oferind artiștilor un control fin asupra animațiilor, dificil de replicat cu modelele video generative actuale.
Cu toate acestea, Explorer are limitări notabile: procesul de generare a unei scene durează în medie 10 minute, iar rezoluția finală este relativ scăzută, fiind afectată uneori de artefacte vizuale. Totuși, Odyssey a distribuit deja instrumentul către studiouri de producție precum Garden Studios din Marea Britanie și către un grup tot mai mare de artiști independenți, care pot aplica pentru testarea instrumentului prin intermediul blogului companiei.
Implicațiile pentru industriile creative și viitorul generării 3D
Instrumentele AI precum Explorer suscită reacții mixte în rândul profesioniștilor din industriile creative, în special în domeniile jocurilor video și filmului. Pe de o parte, aceste tehnologii pot accelera procesele de producție și pot compensa lipsa de personal. Pe de altă parte, există temeri legate de impactul asupra locurilor de muncă. Un studiu recent al Animation Guild estimează că peste 100.000 de locuri de muncă în domeniul filmului, televiziunii și animației vor fi afectate de AI până în 2026.
Odyssey încearcă să atenueze aceste temeri printr-o abordare colaborativă. Compania subliniază că scopul său este să sprijine creativitatea umană, nu să o înlocuiască. În acest sens, Odyssey l-a cooptat în consiliul de administrație pe Ed Catmull, co-fondatorul Pixar și fost președinte al Walt Disney Animation Studios.
Odyssey aspiră la o lume în care inteligența umană și cea artificială interacționează pentru a crea povești noi și captivante. „Dacă singurul nostru rezultat vor fi filme sau jocuri incremental mai bune, vom fi eșuat”, a declarat compania într-o postare pe blog.
Cu o finanțare de 27 de milioane de dolari din partea investitorilor precum EQT Ventures și GV, Odyssey are potențialul de a redefini viitorul creațiilor 3D fotorealistice și al interacțiunii om-mașină. Explorer nu este doar un instrument, ci o poartă către o nouă eră a imaginației digitale.