Mercedes Benz are o problemă la modelele sale de top, E-Class și S-Class. Totul pleacă de la AdBlue
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/02/Screenshot-2025-02-16-at-12.42.00-topaz-upscale-4x-scaled.jpeg)
Mercedes-Benz, un brand cunoscut pentru fiabilitatea și calitatea premium a vehiculelor sale, se confruntă cu o problemă majoră legată de sistemul de tratare a gazelor de eșapament cu AdBlue. Un proprietar suedez, care deține patru modele recente de E-Class și S-Class, a raportat că trei dintre acestea au avut aceeași defecțiune la doar câteva mii de kilometri parcurși. Problema pare să fie mai răspândită decât se credea inițial, afectând numeroși alți posesori de modele Mercedes noi.
Defecțiuni repetate la sistemul AdBlue
Sistemul AdBlue este esențial pentru reducerea emisiilor de noxe la motoarele diesel, folosind un lichid special pentru neutralizarea gazelor de eșapament. Mașinile echipate cu acest sistem au un rezervor dedicat AdBlue, care trebuie reumplut periodic, la fiecare 7.000-10.000 km. Cu toate acestea, în cazul acestor modele Mercedes, defecțiunile apar la un interval mult mai scurt, chiar și la 3.000-5.000 km.
Proprietarul suedez a observat că, la trei dintre cele patru mașini pe care le deține, a apărut aceeași eroare pe bord, indicând o problemă la sistemul de tratare a emisiilor. Defectul principal a fost identificat la pompa rezervorului de AdBlue, care s-a defectat și a dus la oprirea funcționării sistemului. Problema este agravată de faptul că pompa este integrată în rezervor, ceea ce înseamnă că întreaga componentă trebuie înlocuită.
Costuri ridicate și refuz de reparație pe garanție
Pentru fiecare mașină afectată, service-ul oficial a recomandat înlocuirea completă a rezervorului de AdBlue, un proces complex care implică și demontarea unor piese de caroserie. Costul reparației s-a ridicat la aproximativ 2.650 de euro per mașină, o sumă considerabilă, mai ales că problema a apărut la vehicule aproape noi.
Deși proprietarul suedez se aștepta ca reparațiile să fie acoperite de garanția Mercedes, service-ul oficial a refuzat să le efectueze gratuit, direcționând costurile către asigurator. În acest fel, cheltuielile au fost acoperite de polița de asigurare, dar proprietarul se va confrunta cu o creștere a primei de asigurare în anul următor.
O problemă mai larg răspândită?
Convinși că trei defecțiuni identice nu pot fi o simplă coincidență, proprietarul a început să investigheze dacă și alți posesori de modele Mercedes recente au întâmpinat aceeași problemă. Discutând cu prieteni și cunoștințe, a descoperit că multe persoane s-au confruntat cu aceeași defecțiune. Mai mult, o rudă care lucrează într-un service auto a confirmat că unitatea de service a acumulat un stoc mare de rezervoare cu pompe de AdBlue, din cauza numărului mare de astfel de reparații.
Această situație ridică întrebări serioase despre fiabilitatea noilor modele Mercedes-Benz și despre abordarea producătorului în ceea ce privește problemele tehnice apărute în garanție. Proprietarul suedez și alți clienți afectați consideră că Mercedes-Benz ar trebui să își asume responsabilitatea pentru acest defect de fabricație și să suporte costurile reparațiilor, în loc să le transfere către asigurători și, implicit, către clienți.
Dacă această problemă se dovedește a fi una de amploare, Mercedes ar putea fi nevoită să ia măsuri, fie printr-un program extins de reparații, fie chiar printr-un recall oficial al modelelor afectate. Până atunci, proprietarii de Mercedes E-Class și S-Class ar putea fi nevoiți să suporte singuri costurile unor reparații costisitoare, conform Carup.