12 mart. 2025 | 06:00

Mașina de 4 milioane de euro pe care nu o s-o vezi niciodată pe stradă, testată de un profesionist. Doar 40 de exemplare cu 1.578 de cai putere de Bugatti Bolide vor fi făcute vreodată

AUTO
Mașina de 4 milioane de euro pe care nu o s-o vezi niciodată pe stradă, testată de un profesionist. Doar 40 de exemplare cu 1.578 de cai putere de Bugatti Bolide vor fi făcute vreodată
Bugatti Bolide / foto: Bugatti Newsroom

Bugatti Bolide este una dintre cele mai spectaculoase și rare creații din lumea auto, un hypercar construit exclusiv pentru circuit, cu un preț de peste 4 milioane de euro și o producție limitată la doar 40 de exemplare. Această mașină nu va putea fi niciodată văzută pe drumurile publice, dar a fost testată pe circuit de Ollie Marriage, jurnalist auto de la Top Gear, care a avut curajul să o împingă la limită pe celebrul circuit Paul Ricard din Franța.

Motorul W16 de 1.578 CP și o greutate redusă radical

Bugatti Bolide este construită pe baza platformei Chiron , dar a fost reproiectată complet pentru a deveni o mașină de circuit extremă. Cel mai important aspect al Bolide este motorul său impresionant, un W16 de 8.0 litri cu patru turbocompresoare , care dezvoltă 1.578 CP și 1.600 Nm de cuplu . Același motor se regăsește și pe Chiron Super Sport , dar diferența esențială este greutatea redusă a Bolide.

Dacă un Chiron standard cântărește aproape 2.000 kg , Bolide are doar 1.450 kg , ceea ce îi oferă un raport putere-greutate incredibil. Această reducere drastică a masei a fost posibilă datorită utilizării unui monococ din fibră de carbon unic, dezvoltat de Dallara, și eliminării tuturor componentelor inutile pentru o mașină de circuit. Asta înseamnă că nu există elemente de confort precum insonorizare, sistem multimedia sau scaune reglabile electric.

În plus, aerodinamica avansată a Bolide generează 2.900 kg de forță de apăsare la viteze mari, ceea ce o face una dintre cele mai stabile mașini de circuit din lume.

Cum se simte la volan Bugatti Bolide?

Pilotarea unei mașini atât de puternice și ușoare nu este o sarcină ușoară, dar testele realizate de Ollie Marriage au demonstrat că Bolide nu este doar rapidă, ci și incredibil de controlabilă. În comparație cu alte hypercar-uri, precum Koenigsegg Jesko , care are o putere similară, Bugatti Bolide reușește să pună mai eficient puterea la sol datorită tracțiunii integrale și pneurilor slick dedicate.

Una dintre cele mai spectaculoase caracteristici ale Bolide este lansarea din loc . Conform testelor realizate pe circuitul Paul Ricard, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2.2 secunde , iar până la 300 km/h în mai puțin de 7 secunde . În ciuda puterii colosale, Bolide nu este o mașină dificilă de controlat, datorită unui diferential avansat și a unui sistem de tracțiune care distribuie puterea optim între roți .

În timpul testului, Marriage a remarcat că Bolide se comportă aproape perfect în viraje, datorită combinației dintre greutatea redusă și aerodinamica sa agresivă. Comparativ cu alte mașini de circuit, sistemul de frânare este unul dintre cele mai eficiente , folosind discuri de carbon-carbon inspirate din Formula 1, capabile să reziste la temperaturi extreme.

„Este ca și cum ai fi catapultat pe circuit cu o forță incredibilă, dar în același timp mașina îți oferă senzația că ai totul sub control. Niciun moment nu pare periculos sau necontrolabil, ceea ce este impresionant având în vedere câtă putere este livrată la roți.” – Ollie Marriage, Top Gear

Mașina pe care nu o vei vedea niciodată pe stradă

Bugatti Bolide nu este o mașină omologată pentru drumurile publice și nu va putea fi condusă în afara circuitelor. Acest lucru face ca fiecare exemplar să fie destinat doar colecționarilor sau celor care își permit să participe la evenimente exclusive organizate de Bugatti. La fel ca Ferrari cu programul XX , Bugatti va organiza sesiuni speciale pentru proprietarii de Bolide, unde aceștia vor putea testa mașinile în siguranță pe cele mai renumite circuite ale lumii.

Majoritatea celor 40 de exemplare vor ajunge în colecții private , unde vor rămâne închise în garaje fără a fi vreodată conduse la limită. Cu toate acestea, Bugatti și-a dorit să creeze un hypercar care să fie nu doar un obiect de colecție, ci și o mașină cu adevărat capabilă să ofere o experiență extremă pe circuit.

Comparativ cu alte hypercar-uri de circuit

Bugatti Bolide nu este singurul hypercar dedicat exclusiv circuitelor. Alte modele similare includ:

• Ferrari FXX K – Un hypercar bazat pe LaFerrari, creat pentru programul exclusiv Ferrari Corse Clienti.

• Aston Martin Valkyrie AMR Pro – O versiune radicalizată a Valkyrie, destinată doar circuitelor.

• Pagani Huayra R – Un model construit de Pagani special pentru clienții care vor o experiență de circuit autentică.

• McLaren Solus GT – Un hypercar construit pentru entuziaștii motorsportului.

Chiar dacă aceste modele sunt extreme, Bugatti Bolide se distinge prin motorul W16 quad-turbo , un element unic în industria auto.

Concluzie

Bugatti Bolide este o mașină care îmbină puterea extremă cu o aerodinamică avansată și o greutate redusă, oferind o experiență de condus rar întâlnită. Cu 1.578 CP și o greutate de doar 1.450 kg , Bolide este una dintre cele mai impresionante mașini construite vreodată, dar și una dintre cele mai inaccesibile.

Fiind un model exclusiv pentru circuit, cu un preț de peste 4 milioane de euro , acest hypercar nu va putea fi văzut pe străzi, iar șansa de a-l vedea pe un circuit este la fel de redusă. Totuși, Bugatti și-a îndeplinit scopul: a creat o mașină care aduce un tribut final motorului W16 , înainte ca acesta să fie înlocuit de soluții hibride și electrice.

Într-o lume în care electrificarea devine norma, Bugatti Bolide este o ultimă expresie a performanței brute , un hypercar care duce la extrem filozofia brandului francez și care va rămâne o legendă în lumea auto, conform Top Gear.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele