28 ian. 2025 | 09:00

Mașina care și-a mărit prețul de 5 ori în ultimii 10 ani, o adevărată comoară. De ce a ajuns să coste o avere un autoturism nici măcar clasic

AUTO
Mașina care și-a mărit prețul de 5 ori în ultimii 10 ani, o adevărată comoară. De ce a ajuns să coste o avere un autoturism nici măcar clasic

Land Rover Defender XS, un model cunoscut pentru robustețea sa și capacitățile sale off-road, a devenit una dintre cele mai râvnite mașini din lume. Valoarea acestuia a crescut exponențial în ultimii ani, ajungând să coste de cinci ori mai mult decât în 2015, anul în care producția a fost oprită. Un om de afaceri vizionar, Charles Fawcett, a cumpărat 200 de unități chiar înainte de încheierea producției, transformând această achiziție într-o investiție spectaculoasă.

Planul de afaceri care a transformat Land Rover Defender într-un simbol exclusivist

În 2015, Charles Fawcett, fondatorul companiei Twisted, a anticipat impactul pe care oprirea producției modelului Defender îl va avea asupra pieței auto. El a achiziționat 200 de Land Rover Defender XS direct de pe linia de producție din Solihull, Regatul Unit, cu scopul de a le transforma în vehicule personalizate, adaptate cerințelor fiecărui client.

Modificările aduse acestor mașini includ actualizări semnificative ale motorului, frânelor, suspensiei și iluminatului LED, precum și instalarea unor sisteme infotainment moderne. Aceste intervenții nu doar că au modernizat vehiculele, dar le-au conferit și o valoare de colecție, datorită rarității lor și calităților tehnice.

Astăzi, un astfel de Land Rover Defender XS personalizat poate ajunge să coste până la 220.000 de lire sterline (aproximativ 274.700 de dolari), față de prețul inițial de 30.000 – 40.000 de lire sterline în 2015.

Ce face modelul Defender XS atât de special?

Land Rover Defender XS este recunoscut pentru combinația sa unică de robustețe și dotări moderne. Proiectat inițial ca un vehicul utilitar capabil să înfrunte cele mai dificile terenuri, Defender a fost folosit de-a lungul anilor în misiuni militare, operațiuni de salvare și agricultură. Versiunea XS, însă, adaugă un plus de confort și stil, atrăgând atât pasionații de mașini clasice, cât și pe cei care apreciază vehiculele utilitare cu personalitate.

Printre caracteristicile remarcabile ale modelului Defender XS se numără:

•Tracțiunea integrală permanentă și diferențialul central blocabil, care fac din acest model un campion al terenurilor accidentate.

•Aspectul „retro-modern”, care combină designul clasic cu tehnologii moderne.

•Robustețea aproape indestructibilă, care a contribuit la reputația sa de vehicul „pentru orice situație”.

După oprirea producției în 2016, Defender XS a devenit un model extrem de căutat de colecționari, fiind considerat un simbol al tranziției între tradiția Land Rover și cerințele moderne.

O investiție de succes și o lecție de viziune

Strategia lui Charles Fawcett demonstrează cum o înțelegere profundă a pieței și o viziune pe termen lung pot transforma un produs într-o comoară. Achiziționarea celor 200 de Land Rover Defender XS nu a fost doar o investiție în mașini, ci și în unicitatea lor, ceea ce le-a conferit valoare în timp.

Pentru pasionații de mașini și colecționari, povestea Defender XS este un exemplu de succes care subliniază importanța de a recunoaște potențialul unui produs înainte ca acesta să devină o raritate. În același timp, demonstrează cum combinația dintre designul clasic, tehnologiile moderne și raritatea poate transforma un vehicul într-un simbol al exclusivității.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele