Locurile de pe şoselele din România cu cele mai multe accidente. Ieșirile cu viraj stânga, cele mai periculoase
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Locurile-de-pe-soselele-din-Romania-cu-cele-mai-multe-accidente.-Iesirile-cu-viraj-stanga-cele-mai-periculoase.jpeg)
România se află din nou în fruntea statisticilor europene în ceea ce privește accidentele rutiere. În cadrul conferinței ”România, în sfârșit la drum. Infrastructura rutieră 2025: Provocări și oportunități”, experți și autorități au discutat despre cele mai mari probleme ale infrastructurii rutiere, inclusiv despre zonele cu risc ridicat de accidente. Printre principalele cauze ale acestor coliziuni se numără ieșirile cu viraj stânga, considerate cele mai periculoase.
”Punctele negre” ale infrastructurii rutiere din România
În ciuda investițiilor în infrastructură și implementării unor măsuri de siguranță, drumurile din România continuă să fie pline de ”puncte negre”, zone periculoase unde riscul de accidente este mult mai mare.
Conform Ramonei Oprea, Country Branch Manager Deltabloc Ro, printre cele mai periculoase sectoare se numără ieșirile de pe drumurile laterale cu viraj stânga.
Aceasta a subliniat că, deși autoritățile sunt conștiente de aceste riscuri și au solicitat deja măsuri de protecție, mulți șoferi continuă să fie expuși la accidente grave.
”Oriunde am avut solicitare, am instalat deja parapete pentru a reduce riscul de accidente. Aceste măsuri de protecție sunt esențiale pentru siguranța participanților la trafic și sunt implementate acolo unde autoritățile solicită acest lucru”, a explicat Ramona Oprea în cadrul conferinței, potrivit Antena 3 CNN.
În prezent, zonele cu parapete instalate includ drumuri naționale majore precum DN1, între București și Ploiești, și DN39, între Constanța și Mangalia.
Ieșirile cu viraj stânga, cele mai riscante
Ieșirile cu viraj stânga se dovedesc a fi cele mai periculoase puncte de pe drumurile din România, din cauza faptului că sunt frecvent implicate în accidente grave.
Aceste manevre pot duce la coliziuni frontale sau laterale, mai ales atunci când șoferii nu respectă regulile de circulație sau sunt neatenți.
Problema devine cu atât mai gravă cu cât aceste ieșiri se află adesea pe drumuri cu trafic intens, iar vizibilitatea este redusă în anumite momente ale zilei.
Pentru a remedia această situație, autoritățile și companiile de infrastructură au început să implementeze soluții precum parapetele de protecție.
Acestea ajută la separarea benzilor de circulație și la prevenirea accidentelor care ar putea apărea din cauza virajului brusc sau al schimbărilor neprevăzute de direcție.
România, lider european în accidente rutiere
În ciuda măsurilor de siguranță implementate pe drumurile din România, țara noastră continuă să ocupe primul loc în Europa în ceea ce privește numărul de accidente rutiere.
Potrivit lui Radu Spirea, directorul general al Vesta Investment, deși numărul de decese a scăzut, România încă se află pe primul loc, cu 77 de morți la un milion de locuitori, înregistrând un număr de victime mai mare decât alte țări europene.
Problema stării semnalizării rutiere, a neregulilor de trafic și a comportamentului conducătorilor auto sunt, de asemenea, factori importanți care contribuie la menținerea acestui loc nedorit.
Așadar, pentru a reduce numărul de accidente rutiere, autoritățile și companiile din domeniul infrastructurii trebuie să continue să investească în soluții eficiente, iar șoferii trebuie să devină mai responsabili și mai atenți la condițiile de trafic.