03 mart. 2025 | 09:00

La ce temperatură nu se mai încarcă Tesla. Conectată la priză, mașina lui Elon Musk ajunge chiar să se descarce

AUTO
La ce temperatură nu se mai încarcă Tesla. Conectată la priză, mașina lui Elon Musk ajunge chiar să se descarce
Tesla nu se mai încarcă la -41 de grade / foto: captură YouTube

Tesla este cunoscută pentru inovațiile sale în domeniul vehiculelor electrice, dar testele din medii extreme scot la iveală unele limitări serioase. Un canadian dintr-o regiune extrem de rece a decis să verifice cum se comportă Model 3 la temperaturi de -41 grade Celsius, iar rezultatele au fost surprinzătoare. Mașina a fost conectată la o priză pe durata unei zile întregi, dar în loc să se încarce, bateria s-a descărcat.

Tesla Model 3 la -41 de grade: testul care a dezvăluit o problemă majoră

Proprietarul Tesla Model 3 a pornit dimineața la drum cu bateria precondiționată în garaj, având un nivel de încărcare de 63%. A ajuns la muncă cu 62% în baterie, dar a vrut să vadă dacă priza de tip 1 la care avea acces va contribui la menținerea sau creșterea autonomiei. După 8 ore de muncă, rezultatele au fost dezamăgitoare: mașina a consumat 11,31 kWh pentru a menține bateria caldă, dar a primit doar 11 kWh din priză, ceea ce a dus la o pierdere netă de 0,76 kWh.

Acest fenomen sugerează că la temperaturi extreme, Tesla nu doar că nu se încarcă eficient, ci chiar pierde energie.

De ce Tesla se descarcă la temperaturi extreme

Mașinile electrice folosesc o serie de mecanisme pentru a menține temperatura bateriei într-un interval optim. La temperaturi extrem de scăzute, bateria trebuie să fie încălzită constant pentru a preveni deteriorarea celulelor. Tesla folosește energie din baterie pentru acest proces, ceea ce poate duce la o pierdere netă de energie dacă sursa de încărcare nu oferă suficient curent.

Un alt factor important este faptul că prizelor standard de tip 1 le lipsesc puterea necesară pentru a compensa consumul sistemului de management termic. Aceasta face ca vehiculul să tragă energie doar pentru a preveni pierderile masive, în loc să adauge energie suplimentară în baterie.

Cum s-ar putea rezolva problema

Una dintre soluțiile evidente ar fi utilizarea unei stații de încărcare rapidă, care poate furniza o putere mai mare și poate contracara consumul ridicat al sistemului de încălzire al bateriei. De asemenea, precondiționarea bateriei într-un garaj înainte de plecare ajută la reducerea pierderilor de energie pe traseu. Tesla ar putea, în plus, să optimizeze software-ul de management termic astfel încât energia să fie utilizată mai eficient.

Chiar dacă Tesla are performanțe impresionante, testele la temperaturi extreme arată că aceste vehicule nu sunt încă pregătite să opereze optim în orice mediu climatic. Pentru cei care trăiesc în regiuni foarte reci, alegerea unei stații de încărcare potrivite și strategii inteligente de gestionare a bateriei sunt esențiale pentru a preveni pierderile de energie.