HF-11, hypercarul pe care nu ți-l poți cumpăra într-o viață întreagă cu salariul din România, oricât ai strânge. Cât costă, ce știe să facă bolidul pentru cei foarte bogați
Într-o industrie auto dominată de hypercaruri hibride dezvoltate de giganți auto, modelul HF‑11 propus de Oil Stain Lab vine ca o provocare la adresa convențiilor.
Creat de frații Nikita și Iliya Bridan, doi designeri cu experiență la Honda, Cadillac și Genesis, modelul este rezultatul unei obsesii inginerești și al dorinței de a construi o mașină fără compromisuri, capabilă să ajungă la 12.000 de rotații pe minut și să ofere două personalități tehnice distincte: una cu motor termic și alta electrică, scrie AutoBlog.
Concret, vor fi produse doar 25 de exemplare ale acestei mașini exclusiviste, fiecare cu un preț de pornire de 1,85 milioane de dolari. Cei care vor ambele trenuri de rulare trebuie să investească 2,3 milioane de dolari pentru această experiență dublă.
Putere extremă în doar 910 kg
HF‑11 poate fi configurat cu un motor boxer aspirat natural de 4,6 litri, care produce 600 de cai putere, sau cu o variantă mai radicală, un motor de 5,0 litri, twin-turbo, care generează 1.200 de cai putere.
Ambele sunt amplasate central și livrează puterea către roțile din spate printr-o cutie manuală cu șase trepte sau una secvențială cu șapte rapoarte. Totul este integrat într-o structură monocoque din fibră de carbon, menținând greutatea totală la doar 910 kilograme.
Dar marea inovație nu este doar motorul. HF‑11 oferă un sistem modular care permite înlocuirea completă a propulsorului cu o versiune electrică de aproximativ 850 de cai putere. Astfel, în funcție de traseu, dispoziție sau scopul ieșirii, proprietarul poate alege între două configurații radical diferite.
Chiar dacă motorul cu șase cilindri pare modest în comparație cu rivalii săi cu 12 cilindri, turația maximă de 12.000 rpm și greutatea extrem de redusă îi oferă un raport putere-greutate impresionant, chiar mai bun decât cel al unui Bugatti Chiron. Estimările indică o accelerație 0–100 km/h în puțin peste 3 secunde și o viteză maximă care ar putea depăși 320 km/h.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/07/HF%E2%80%9111-hipercar.jpg)
HF‑11 / Foto: Car and Driver
Un habitaclu minimalist, inspirat din aviația militară
Interiorul HF‑11 este conceput ca un spațiu funcțional extrem, fără compromisuri pentru confort sau lux. Habitaclul este acoperit integral cu fibră de carbon aparentă, fără ecrane tactile, sisteme multimedia sau suporturi pentru pahare.
În schimb, sunt prezente comutatoare masive, butoane metalice striate și un schimbător de viteze sculptat din titan, care pare inspirat dintr-o cabină de avion militar.
Planșa de bord analogică cu trei cadrane amintește de mașinile de curse Porsche din anii ’70, iar butonul de pornire este montat într-o capsulă de aluminiu, susținută de tije din titan.
Interiorul mașinii pare mai degrabă o exo-structură decât un spațiu clasic pentru condus. Suede-ul este aplicat doar în zonele unde chiar este necesar, iar accentul cade pe conexiunea directă dintre șofer, mecanică și asfalt.
HF‑11 nu își propune să ofere confort, ci mai degrabă autenticitate. Este o mașină construită pentru a fi simțită, nu filtrată prin tehnologie.