Gigantul auto dat în judecată pentru remedierea superficială a unei defecțiuni grave la unele motoare. Cum s-a aflat
Clienții susțin că Ford a ascuns un defect de fabricație la motoarele EcoBoost care permite scurgerea lichidului de răcire în cilindri, provocând supraîncălzirea și distrugerea motorului.
Ford se confruntă cu un proces colectiv intentat de proprietarii unor modele produse între 2013 și 2019, echipate cu motoare mici EcoBoost. scrie CarScoops.
Acuzații grave: clienții susțin că Ford a știut, dar nu a informat
Reclamanții, posesori de Ford Escape, Fusion, Edge și Lincoln MKC și MKZ, susțin că motoarele de 1.5 și 2.0 litri prezintă un defect de fabricație ce permite lichidului de răcire să pătrundă în cilindri.
Această scurgere ar duce, în timp, la pierderea lichidului de răcire, supraîncălzirea motorului și, în cele din urmă, distrugerea completă a acestuia.
Procesul aduce în atenție două capete de acuzare principale: că Ford nu a informat proprietarii despre existența defectului și nici despre riscurile de siguranță asociate acestuia.
Mai mult, reclamanții afirmă că producătorul auto a aplicat doar soluții temporare, în loc să înlocuiască piesele afectate cu unele reproiectate.
Una dintre aceste soluții „de compromis” a fost montarea unor senzori de nivel al lichidului de răcire, o măsură considerată insuficientă în raport cu gravitatea problemei.
Posibile riscuri de siguranță și eficiență scăzută a remediilor aplicate
Deși Ford a emis un buletin tehnic în 2020 prin care recomanda înlocuirea blocului motor și a garniturii de chiulasă la modelele Escape și Fusion afectate de pierderi de lichid, reclamanții susțin că aceste reparații nu rezolvă cauza reală a problemei, deoarece și piesele de schimb suferă de același defect.
„Ford nu a remediat eficient sursa defectului, nici măcar pentru vehiculele aflate încă în garanție”, se arată în plângerea depusă. Reclamanții spun că Ford a aplicat doar măsuri superficiale, „de tip plasture”, fără să abordeze cauzele de fond ale problemei de proiectare.
Defecțiunea invocată ar consta într-o eroare de fabricație la nivelul garniturii de chiulasă, care ar permite scurgerea lichidului între cilindri. Aceasta nu doar că reduce eficiența motorului, dar poate duce la blocarea completă a acestuia dacă nu este detectată la timp.
Ford nu a emis, până în prezent, un comunicat oficial în legătură cu procesul, însă cazuri similare din trecut ridică semne de întrebare asupra modului în care compania gestionează astfel de probleme recurente.
Dacă acuzațiile se confirmă, Ford ar putea fi nevoită să suporte costuri importante pentru reparații și despăgubiri, dar și să își revizuiască procedurile de comunicare și răspuns în fața defecțiunilor sistemice.