07 mart. 2025 | 13:02

Fenomen bizar în rândul șoferilor Tesla: Își transformă mașinile în Audi, Toyota sau Mazda din cauza lui Elon Musk

AUTO
Share
Fenomen bizar în rândul șoferilor Tesla: Își transformă mașinile în Audi, Toyota sau Mazda din cauza lui Elon Musk

Tesla a fost multă vreme un simbol al inovației în industria auto, dar recent, marca a ajuns să fie asociată și cu controversele generate de CEO-ul său, Elon Musk. Din acest motiv, unii proprietari de Tesla au ajuns să-și ascundă identitatea vehiculelor, schimbând sigla originală cu embleme ale altor producători auto. Acest fenomen, care a devenit viral pe rețelele sociale, ridică semne de întrebare despre impactul imaginii Tesla asupra clienților săi.

Tesla mascată: Toyota, Mazda sau Audi?

Un val de imagini apărute recent pe Reddit și alte platforme online arată cum unii proprietari de Tesla își modifică mașinile pentru a le face să pară că aparțin altor mărci. Printre exemplele cele mai discutate se numără un Cybertruck cu inscripția „Toyota” pe hayon, un Model S cu sigla Mazda și un Model 3 echipat cu emblema Audi.

Această tendință nu doar că a stârnit amuzamentul internauților, dar a generat și discuții aprinse despre motivele care i-au determinat pe acești șoferi să recurgă la o astfel de schimbare.

Frica de vandalism, un factor decisiv

Un utilizator de Reddit a comentat ironic: „Cineva se teme să nu-i fie vandalizată mașina”, sugerând că actele de vandalism asupra vehiculelor Tesla au devenit un motiv serios de îngrijorare pentru unii proprietari.

Astfel de incidente au fost raportate în mai multe orașe mari din SUA și Europa, unde Tesla a devenit un subiect polarizant din cauza pozițiilor publice adoptate de Elon Musk. Unii proprietari au ales chiar să însepărteze complet logo-urile Tesla de pe mașini, tocmai pentru a evita să fie vizați de acte de vandalism sau agresiune verbală.

De ce este Tesla o mărcă tot mai controversată?

Deși Tesla rămâne un lider în domeniul vehiculelor electrice, imaginea companiei nu mai este la fel de clar definită. Pe de o parte, mașinile Tesla sunt considerate un simbol al tranziției către energie curată și reducerea poluării. Pe de altă parte, criticii subliniază problemele de mediu asociate fabricilor companiei, precum și condițiile de muncă din cadrul Tesla.

Mai mult, declarațiile politice ale lui Elon Musk, precum și deciziile sale legate de rețelele sociale, au determinat o parte din public să privească marca Tesla nu doar ca pe un producător auto, ci ca pe un simbol al unei ideologii polarizante. Acest lucru a afectat percepția asupra mărcii, ducând la fenomene neobișnuite, cum ar fi rebrandingul improvizat al mașinilor Tesla de către propriii lor utilizatori.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de COURIER (@couriernewsroom)

Un trend trecător sau un semnal de alarmă?

Reacțiile la acest fenomen au fost mixte. Unii internauți au considerat că este doar un trend amuzant, menit să atragă atenția, în timp ce alții văd într-o astfel de mișcare un semnal clar al degradării imaginii Tesla.

„Poate doar vor să-și crească valoarea de revânzare”, a glumit un utilizator de Reddit, insinuând că un Tesla fără logo ar putea fi mai atractiv pe piața second-hand.

Indiferent dacă această tendință va continua sau va rămâne un fenomen de moment, un lucru este cert: Tesla nu mai este doar despre tehnologie electrică, ci și despre conversațiile politice și sociale pe care le generează. Iar pentru unii proprietari, asta înseamnă că trebuie să-și ascundă mașina sub un alt nume.