Decizie rară într-o școală din România. Un elev de clasa a IV-a a câștigat în instanță dreptul de a face engleza cu un alt profesor. Ce i-a făcut dascălul
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Decizie-rara-intr-o-scoala-din-Romania.-Un-elev-de-clasa-a-IV-a-a-castigat-in-instanta-dreptul-de-a-face-engleza-cu-un-alt-profesor.-Ce-i-a-facut-dascalul.jpg)
O decizie rară a fost pronunțată recent de Judecătoria Roman, care a admis cererea unui elev de clasa a IV-a de la Colegiul Național ”Roman Vodă”, dreptul de a urma cursurile de limba engleză cu un alt profesor. Instanța a subliniat importanța protejării interesului superior al copilului, acordându-i acestuia o șansă la o educație într-un mediu mai sigur și mai sănătos din punct de vedere psihologic.
Incident uluitor într-o școală din România
Totul a început în martie 2024, când elevul a fost sancționat de profesorul său de engleză pentru un comportament considerat nepotrivit. Dacălul l-ar fi obligat să stea în picioare, cu spatele la clasă, pentru o perioadă nedefinită de timp.
Potrivit părinților, în urma acestei sancțiuni, elevul a leșinat, iar incidentul a fost minimizat de conducerea școlii, care a susținut că băiatul doar s-a împiedicat, relatează edupedu.ro.
Această experiență traumatică a avut un impact puternic asupra stării emoționale și psihologice a copilului, care a început să manifeste frică intensă atunci când se afla în preajma profesorului.
Decizia instanței: transferul la o altă clasă
Instanța a decis ca elevul să participe la orele de limba engleză într-o clasă paralelă, sub îndrumarea unui alt profesor. Chiar dacă școala a susținut că nu există un temei legal pentru transfer, iar legislația nu permite schimbarea dascălului sau mutarea elevului la altă clasă, judecătorul a considerat că interesul superior al copilului primează.
Expertiza psihologică a arătat că elevul se confrunta cu angoase severe și că menținerea interacțiunii cu profesorul ar putea duce la tulburări psihologice mai grave. Astfel, instanța a dispus ca elevul să fie evaluat de profesorul din clasa paralelă și a subliniat faptul că refuzul de a oferi acest transfer ar însemna o încălcare a drepturilor copilului.
Vezi și Descoperire uimitoare în paleontologie: 66 de urme de dinozaur, găsite într-o școală din Australia!
Cum au reacționat reprezentanții școlii
Deși școala a considerat că incidentul nu a fost suficient de grav pentru a justifica o măsură disciplinară împotriva profesorului, părinții au continuat să solicite schimbarea dascălului, invocând faptul că băiatul risca să rămână corigent la engleză din cauza absențelor provocate de trauma emoțională suferită.
Cu toate acestea, instanța a decis că elevul trebuie să aibă acces la educație într-un mediu care nu îi dăunează psihologic, iar schimbarea clasei și a profesorului a fost o măsură de protecție necesară.
Această hotărâre poate fi atacată cu apel în termen de cinci zile, însă reprezintă un precedent important în ceea ce privește protejarea drepturilor elevilor și asigurarea unui mediu educativ sigur și sănătos.