Dacia, în ascensiune pe piețele europene: Sandero domină în Spania, iar vânzările cresc în Germania
Performanțele Dacia continuă să impresioneze pe final de 2025, în ciuda scăderii temporare înregistrate în Franța. În Spania și Germania, două dintre cele mai competitive piețe auto din Europa, marca românească raportează evoluții puternic pozitive, compensate de un interes tot mai mare al clienților pentru modelele sale accesibile și eficiente.
În Spania, Dacia își consolidează poziția deja câștigată, iar Sandero se pregătește să își adjudece din nou titlul de cel mai vândut autoturism al anului.
În Germania, ritmul de creștere este mai moderat, însă volumele rămân solide, cu zeci de mii de unități înmatriculate de la începutul anului.
Sandero, lider autoritar pe piața spaniolă
Pe piața spaniolă, unde concurența între mărcile europene și asiatice este extrem de strânsă, Dacia înregistrează o nouă serie de rezultate excelente.
În luna noiembrie, marca a raportat 5.774 de înmatriculări, echivalentul unei creșteri de 15% comparativ cu aceeași lună a anului trecut.
Acest ritm constant face ca totalul pe primele 11 luni ale anului să ajungă la 60.755 de unități, o majorare de 23,5%, una dintre cele mai mari creșteri procentuale din întreaga piață.
La nivel de modele, Sandero rămâne vedeta incontestabilă. Cu 3.575 de unități vândute în noiembrie și un avans anual de aproape 20%, modelul subcompact se distanțează considerabil de principalii săi competitori, Renault Clio și MG ZS, având un avantaj de aproximativ 12.000 de unități. Noile actualizări planificate pentru 2026 indică faptul că poziția sa de lider este foarte puțin probabil să fie contestată.
Pe lângă Sandero, și alte modele aduc contribuții importante la creșterea mărcii. Bigster, noul SUV compact, își face tot mai simțită prezența, cu 618 unități vândute în noiembrie și 3.734 de unități în primele 11 luni, în contextul în care livrările au început abia în vară.
Evoluția sa influențează direct segmentele ocupate anterior de Jogger și Duster. Jogger scade cu 46% în noiembrie și cu 17,6% pe ansamblul anului, în timp ce Duster marchează un declin de 13,8% în noiembrie. Ambele modele sunt afectate atât de lansarea Bigster, cât și de apropierea unor actualizări tehnice importante.
În contrast, Spring, modelul electric al mărcii, are un parcurs excelent: vânzările sale cresc cu 43% în noiembrie și cu peste 200% pe întregul an, impulsionate și de programele locale de sprijin pentru achiziția de vehicule electrice.
Germania rămâne o piață strategică, cu volume în creștere
Pe piața germană, Dacia nu se află în fruntea clasamentelor, dat fiind nivelul ridicat al concurenței și forța mărcilor locale. Cu toate acestea, marca își consolidează statutul de jucător solid între brandurile de import.
În luna noiembrie, Dacia a înmatriculat 6.249 de autoturisme, adică o creștere de 9,1% față de anul precedent. Volumul lunii depășește performanțele unor mărci cunoscute precum Citroën, Fiat, Peugeot sau Kia.
În total, de la începutul anului și până la finalul lunii noiembrie, Dacia a comercializat în Germania 65.706 vehicule, depășind chiar rezultatele obținute în Spania, cu o creștere anuală de 2,4%. Bigster se dovedește a fi un model-cheie și pe această piață, apropiindu-se treptat de volumele înregistrate de Sandero și Duster.