Dacia și mașina sa electrică ultra-ieftină: secretele modelului care va înlocui Spring și va fi fabricat în Europa
Dacia pregătește o schimbare majoră pe piața mașinilor electrice, odată cu lansarea unui model nou, care va înlocui Spring. Cu un design conceput în China, dar asamblat în Europa, viitorul model promite să fie cel mai accesibil automobil electric din oferta producătorului român. Acest pas strategic vine ca răspuns la avalanșa de modele electrice ieftine produse de companiile chinezești și la noile reglementări europene privind taxele vamale.
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a dezvăluit recent că această nouă mașină va fi dezvoltată într-un timp record, de doar 16 luni. Datorită platformei comune cu Renault Twingo electric și unui număr semnificativ mai mic de componente, Dacia electrică de buget ar putea intra pe piață în a doua jumătate a anului 2026 sau începutul lui 2027, scrie Carscoop.com.
Tehnologie și producție eficientă
Una dintre principalele inovații ale noului model Dacia este reducerea drastică a numărului de componente. În prezent, un model Renault standard conține între 2.200 și 2.900 de componente, dar viitoarea Dacie electrică va avea sub 1.000. Această abordare simplifică procesul de producție, reduce costurile și face mașina mai accesibilă pentru consumatori.
Dezvoltarea modelului se face la Centrul Avansat de Dezvoltare al Renault din Shanghai, China, însă asamblarea nu va avea loc acolo. Spre deosebire de Spring, care este fabricat în China, noua Dacie electrică va fi produsă în uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia. Această decizie permite producătorului să evite taxele vamale impuse de Uniunea Europeană vehiculelor electrice importate din China, dar și să beneficieze de subvențiile oferite de guvernele europene pentru mașinile fabricate pe continent.
Preț și concurență
Viitorul model electric de la Dacia este conceput pentru a fi un automobil de oraș ultra-ieftin, cu un preț estimat sub 18.000 de euro, făcându-l astfel mai accesibil decât Renault Twingo electric, care va avea un preț de pornire sub 20.000 de euro. De asemenea, modelul va fi poziționat ca un rival direct pentru Volkswagen ID.1, un alt vehicul electric de buget așteptat să intre pe piață în anii următori.
În prezent, Dacia Spring pornește de la 16.900 de euro fără subvenții, dar din cauza originii sale chinezești, a fost eliminată din lista de mașini electrice care beneficiază de ajutor guvernamental în țări precum Franța. Prin mutarea producției în Europa, noua Dacie electrică ar putea redeveni eligibilă pentru aceste subvenții, ceea ce ar reduce și mai mult prețul final pentru consumatori.
Ce urmează pentru Dacia?
Planurile Grupului Renault indică faptul că până la sfârșitul deceniului, Dacia va avea în gamă două modele electrice: noul hatchback Sandero electric, așteptat în 2027, și această variantă de oraș bazată pe Renault Twingo. Această strategie reflectă angajamentul Renault de a aduce pe piață modele electrice mai accesibile și de a concura eficient cu producătorii chinezi.
Prin această nouă abordare, Dacia rămâne fidelă misiunii sale de a oferi mașini accesibile și eficiente. Cu producție europeană, un cost mai mic și tehnologii inovatoare, viitorul model electric promite să devină unul dintre cele mai populare automobile electrice de buget din Europa.