07 mart. 2025 | 09:02

Dacia Duster versus Toyota Land Cruiser în cel mai important test off-road. Concluzia britanicilor

AUTO
Share
Dacia Duster versus Toyota Land Cruiser în cel mai important test off-road. Concluzia britanicilor
Dacia Duster vs Toyota Land Cruiser Prado: merită să plătești mai mult?

Britanicii de la carwow au pus față în față două modele foarte diferite pentru un test de offroad. Pe de o parte, avem noua generație Dacia Duster, cu un motor de 1,2 litri turbo, 3 cilindri, 130 CP și tracțiune integrală. Pe de altă parte, Toyota Land Cruiser Prado, cu un motor de 2,8 litri turbo, 4 cilindri, 204 CP și un sistem de tracțiune mult mai avansat, dotat cu blocaje de diferențiale și cutie automată.

Performanțe în offroad: David contra Goliat

Diferența de greutate e semnificativă: Dacia Duster cântărește doar 1.390 kg, în timp ce Toyota atinge 2.335 kg. De asemenea, Land Cruiser Prado vine echipat cu anvelope all-terrain specializate, în timp ce Dacia Duster are doar anvelope de iarnă.

Cu toate acestea, testele au arătat că modelul românesc poate ține pasul surprinzător de bine cu gigantul japonez.

Cum s-au descurcat cele două modele în probe?

În primul test, urcarea unei rampe abrupte cu start de pe loc, Dacia Duster a surprins pe toată lumea reușind să ajungă prima în vârf, în timp ce Toyota a avut nevoie de un efort suplimentar.

La traseul denivelat prin pădure, Dacia a fost mai rapidă datorită razei sale de bracaj mai mici, deși suspensia sa a avut de îndurat șocuri mai mari.

În testul de coborâre, Toyota s-a dovedit superioară datorită sistemului său avansat de control al vitezei la coborâre și a demultiplicatorului, permițând o abordare mai controlată a terenului dificil.

La urcarea pe un traseu denivelat, unde articulațiile suspensiei și tracțiunea erau cheia succesului, Toyota a dominat clar. Totuși, Dacia Duster nu s-a lăsat învinsă și a ajuns la final, chiar dacă a avut nevoie de mai multă muncă.

În testul de urcare pe un teren alunecos cu unghi de atac dificil, Toyota a fost mai confortabilă și a urcat mai ușor, dar și Dacia a reușit să finalizeze proba, chiar dacă nu la fel de elegant.

Ultima probă, urcarea unui drum pietruit cu o pantă abruptă, a fost câștigată de Dacia. SUV-ul românesc s-a descurcat excelent, urcând rapid și fără probleme.

Concluzia: merită Toyota Land Cruiser Prado prețul de trei ori mai mare?

Surprinzător, scorul final a fost egal! Toyota Land Cruiser Prado a demonstrat că este superior în probele unde tehnologia și puterea motorului fac diferența, însă Dacia Duster a arătat că poate face față cu brio oricărui traseu obișnuit de offroad.

Dacă ai nevoie de o mașină pentru expediții extreme, cum ar fi traversarea Africii, Toyota Land Cruiser Prado este alegerea logică. Însă, pentru 90% din traseele de offroad pe care le vei întâlni, Dacia Duster oferă un raport preț-performanță imbatabil. Cu un cost de doar 23.000 de euro, comparativ cu cei 75.000 de euro ai modelului Toyota, Dacia devine alegerea evidentă pentru cei care vor o mașină capabilă fără să plătească o avere.