02 mart. 2025 | 09:19

Compania românească care a cucerit piața din Spania: milioane de clienți și afaceri de peste 1 miliard de euro

Social
Share
Compania românească care a cucerit piața din Spania: milioane de clienți și afaceri de peste 1 miliard de euro
Compania romaneasca i-a cucerit pe spanioli

O companie românească câștigă din ce în ce mai mult teren în Spania. Modelul de business a fost pus la punct și testat mai întâi în România, iar acum brand-ul românesc cucerește deja alte piețe din Europa.

Compania românească i-a cucerit pe spanioli

Operatorul de telecomunicații românesc DIGI a înregistrat în 2024 venituri de 783 de milioane de euro în Spania, marcând o creștere de 21,96% față de cele 642 de milioane de euro din anul anterior. Profitul brut de exploatare (EBITDA) a atins 175 de milioane de euro, în creștere cu 32,6% comparativ cu 2023, ceea ce a dus la o marjă EBITDA de 22,35%, față de 20,56% în anul precedent.

Compania a realizat investiții de aproximativ 349 de milioane de euro în 2024, direcționate în principal către dezvoltarea rețelei de fibră optică ultra-rapidă și transformarea într-un operator de telefonie mobilă cu rețea proprie. În acest sens, DIGI a achiziționat un spectru radioelectronic de 60 MHz pe piața secundară, consolidându-și poziția pe piața spaniolă a telecomunicațiilor, scrie stiridiaspora.ro.

Cifre în continuă creștere

La finalul anului 2024, DIGI avea 8,44 milioane de clienți în Spania, reflectând o creștere anuală de 30%. În segmentul telefoniei mobile, compania a ajuns la 5,86 milioane de linii active, în creștere cu 1,2 milioane față de anul anterior. Numărul utilizatorilor de servicii de internet prin fibră optică a crescut cu 578.000, ajungând la 1,95 milioane, iar segmentul de telefonie fixă a atins 626.000 de clienți, cu 181.000 mai mulți decât în 2023.

Cu toate acestea, venitul mediu lunar per client (ARPU) a scăzut cu 6,45%, ajungând la 8,7 euro, față de 9,3 euro în 2023, scădere atribuită strategiilor agresive de preț pentru atragerea și fidelizarea clienților într-o piață competitivă.

Marius Vărzaru, CEO-ul DIGI Spania, a subliniat că 2024 a fost cel mai bun an din punct de vedere al creșterii pentru companie, atât în ceea ce privește numărul de clienți, cât și rezultatele financiare. El a declarat că profitabilitatea continuă demonstrează aprecierea clienților pentru strategia de a oferi servicii de calitate la prețuri competitive, evidențiind soliditatea și rentabilitatea companiei.

Mii de angajați

DIGI Spania a încheiat anul 2024 cu 8.750 de angajați, incluzând personalul implicat în extinderea infrastructurii de fibră optică și echipa din centrul de suport pentru clienți. Compania a inițiat negocieri cu sindicatele pentru stabilirea unui contract colectiv de muncă la nivel național, având în vedere că, în prezent, salariile și condițiile de muncă sunt reglementate prin convenții regionale.

La nivel internațional, grupul DIGI a înregistrat în 2024 venituri de 2,331 miliarde de euro, în creștere cu 36,6% față de 2023. EBITDA ajustat al grupului a ajuns la 684,5 milioane de euro, marcând o creștere de 15,79% față de anul precedent. Datoria netă a grupului a crescut cu aproape 7%, ajungând la 1,361 miliarde de euro la sfârșitul anului 2024, în timp ce investițiile totale (CAPEX) s-au ridicat la 896,4 milioane de euro, reprezentând o creștere de 22,8% față de 2023.

DIGI își propune să continue expansiunea rețelei proprii de fibră optică și să își consolideze poziția pe piața de telefonie mobilă din Spania prin dezvoltarea infrastructurii proprii. De asemenea, compania va continua să investească în extinderea acoperirii serviciilor sale și să își îmbunătățească oferta pentru a atrage noi clienți și a fideliza baza existentă.