CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc și impune restricții pentru suplimente. Ce nu mai e voie să apară la televizor
CNA vine cu o măsură care va atrage mânia vedetelor din România! Persoanele publice nu vor mai avea voie să apară la TV, radio și nici în mediul online promovând case de pariuri sau casinouri. În plus, CNA și-a îndreptat atenția și către farmaciile din România!
Vedetele, interzise în reclamele la jocuri de noroc
Consiliul Național al Audiovizualului a luat miercuri decizia ca vedetele din România să nu mai poată apărea în reclame televizate pentru jocurile de noroc. Această prevedere face parte dintr-o serie de modificări prin care a trecut Codul de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară a CNA.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, spune noul articol 110, alineat 7 din nou votatul Cod Audiovizual.
Amendamentele, respinse pe bandă rulantă
Noua prevedere va deveni obligatorie în câteva luni, mai precis la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare. În cazul acestui articol au fost depuse mai multe amendamente din parte aunor instituţii sau companii de jocuri de noroc, în încercarea de a opri această prevedere.
Printre contestatari au fost Winbet, care a cerut CNA să permită ca vedetele să fie folosite măcar în campanii de „responsabilitate socială”. La fel şi federaţia Română de Fotbal a propus ca personalităţile să poată apărea în continuare în campaniile de conştientizare sau de responsabilitate socială.
Minorii trebuie protejați
Kaizergaming, Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc şi Biroul Român de Audit Transmedia au cerut însă eliminarea acestui amendament. Mai exact, toate amendamentele au fost respinse cu unanimitate de voturi.
Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual prevede ca şi serviciile media audiovizuale la cerere trebuie să respecte legislaţia privind protecţia minorilor în ce priveşte campaniile pentru jocurile de noroc.
„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, spune alineatul din articolul 110.
Farmaciile, luate și ele în vizor
O altă decizie foarte importantă luată de Consiliul Național al Audiovizualului privește reclamele făcute de farmaciile din România, care promovează suplimentele alimentare.
Prin decizia luată de CNA, farmaciile nu vor mai putea promova suplimente alimentare, dispozitive medicale sau tratamente prin campanii promoționale, o măsură ce alătură aceste produse reglementărilor deja existente pentru medicamentele fără prescripție.