17 feb. 2025 | 09:30

Cele mai urâte mașini din trafic le recunoști de la spate și se găsesc în reprezentanță în 2025. Ce este este greșit la ele

AUTO
Cele mai urâte mașini din trafic le recunoști de la spate și se găsesc în reprezentanță în 2025. Ce este este greșit la ele
2025 Hyundai Santa Fe - una dintre cele mai urâte mașini din trafic de la spate

În timp ce designul frontal al unei mașini atrage adesea toată atenția, în realitate, cea mai lungă perioadă în care vedem o mașină este de la spate, în trafic. Din păcate, nu toate modelele actuale se pot lăuda cu un design reușit în această privință. Unele par să fi fost desenate în grabă, altele au elemente disproporționate sau detalii care le fac greu de privit.

Iată câteva dintre cele mai neinspirate spate de mașini din 2025, modele pe care le vei recunoaște instant în trafic – și nu într-un mod plăcut.

Hyundai Kona – un design care pare neterminat

Hyundai Kona a debutat în 2022 cu un aspect frontal futurist, dar partea din spate a modelului a stârnit numeroase controverse. Banda LED orizontală care traversează hayonul pare promițătoare la prima vedere, însă problema apare din cauza celor două seturi suplimentare de stopuri poziționate sub ea. Acestea par lipite acolo fără un motiv clar, într-un design care pare că a fost realizat printr-un joc de „potrivește piesele” în laboratorul Hyundai.

Mai mult, linia caroseriei de deasupra roților spate creează un efect nefericit pe versiunile fără protecții de plastic. Arată ca și cum mașina ar fi fost zgâriată serios de un camion cu ciment.

BMW X2 – un SUV coupe cu un spate neinspirat

SUV-urile coupe ale BMW au fost întotdeauna modele polarizante, iar noul X2 lansat în 2024 nu face excepție. Spatele său este o combinație ciudată de linii agresive și forme disproporționate. Blocurile optice par copiate haotic de pe panourile laterale și aplicate pe portbagaj printr-un instrument de clonare în Photoshop.

Lucrurile devin și mai confuze pe varianta M Sport, unde spoilerul masiv din plastic negru lucios amintește mai degrabă de un grătar electric decât de un element sportiv. Este un exemplu clar al unui design prea încărcat, care încearcă să pară sofisticat, dar sfârșește prin a fi dificil de privit.

BMW iX 2 ar putea fi una dintre cele mai urâte mașini, de la spate

BMW iX 2 ar putea fi una dintre cele mai urâte mașini, de la spate

Land Rover Discovery – asimetria care nu și-a găsit locul

Land Rover Discovery este un model apreciat pentru capabilitățile sale off-road, dar spatele său continuă să fie un subiect de dezbatere. Plasarea plăcuței de înmatriculare într-o poziție excentrică, spre partea dreaptă a hayonului, pare o alegere arbitrară, iar după aproape nouă ani de la apariția acestui design, încă nu pare să aibă sens.

Într-o epocă în care simetria și echilibrul sunt esențiale în designul auto, Discovery continuă să ignore aceste reguli și să arate ca și cum cineva ar fi uitat să termine de desenat partea din spate.

Hyundai Santa Fe – o copie nereușită a Land Rover Defender

Noua generație Hyundai Santa Fe a fost lăudată pentru partea sa frontală, însă spatele ridică multe semne de întrebare. Designerii au încercat să ofere un look robust, inspirat de SUV-uri premium precum Defender, dar rezultatul nu este tocmai reușit.

Stopurile sunt plasate prea jos, ceea ce dă impresia că mașina este mai înaltă decât este în realitate. În plus, liniile caroseriei sunt destul de plate, ceea ce face ca spatele SUV-ului să pară gol și lipsit de personalitate.

Hyundai Kona Electric / foto: Hyundai

Hyundai Kona Electric / foto: Hyundai

Mansory Lamborghini Urus – exces de detalii inutile

Mansory este cunoscut pentru modificările extreme aplicate mașinilor de lux, iar Lamborghini Urus nu face excepție. Deși modelul standard are deja un design agresiv, varianta personalizată de Mansory duce lucrurile la extrem.

Spoilere supradimensionate, evacuări masive, prize de aer inutile și un design haotic fac ca spatele acestui Urus să fie mai mult o demonstrație de forță decât un exemplu de rafinament. Uneori, mai puțin înseamnă mai mult – iar în cazul acestui SUV, „mai mult” este deja exagerat.

Concluzie: design discutabil sau doar o tendință de moment?

În fiecare an apar modele de mașini cu designuri care provoacă reacții puternice, fie de admirație, fie de respingere. Unele dintre ele vor deveni în timp mai acceptate, altele vor rămâne exemple de design neinspirat.

Indiferent de preferințele estetice, aceste modele ne reamintesc că nu doar partea frontală a unei mașini contează – ci și ceea ce vedem în trafic, când stăm în spatele lor, conform CarScoops.