Cele mai noi imagini de pe Autostrada Moldovei. S-au pus grinzile podului de la Adjud – Domnești, peste E85 și CF500
Lucrările la Autostrada Moldovei (A7) avansează într-un ritm susținut, iar recent, un moment important a fost atins pe Lotul 2 al tronsonului Focșani – Bacău. În zona Adjud – Domnești, constructorii au montat grinzile podului care traversează atât drumul național E85, cât și calea ferată CF500, marcând un progres semnificativ în infrastructura rutieră a regiunii.
Stadiul lucrărilor la Autostrada Moldovei
Acest pas este esențial pentru finalizarea centurii ocolitoare a orașului Adjud, care va permite devierea traficului greu din centrul urban. Conform estimărilor, această variantă de ocolire ar putea fi funcțională în vara anului 2025, oferind o alternativă eficientă pentru șoferi și contribuind la reducerea congestionării traficului în zonă.
Proiectul Autostrăzii A7 este monitorizat atent de comunitățile locale și de pasionații de infrastructură. Numeroase publicații și creatori de conținut din Moldova documentează constant evoluția lucrărilor, oferind imagini și informații actualizate despre progresul fiecărui lot. Aceste materiale evidențiază mobilizarea impresionantă a echipelor de construcție și ritmul alert în care se desfășoară lucrările.
Autostrada A7, cunoscută și sub denumirea de Autostrada Moldovei, este un proiect strategic care urmărește să conecteze orașul Ploiești de granița cu Ucraina, prin Siret, traversând orașe importante precum Buzău, Focșani, Adjud, Bacău, Roman și Pașcani. Tronsonul Focșani – Bacău este împărțit în trei loturi.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Cele-mai-noi-imagini-de-pe-Autostrada-Moldovei.-S-au-pus-grinzile-podului-de-la-Adjud-Domnesti-peste-E85-si-CF500-0.png)
FOTO: Captură YouTube
Când vor fi gata cele trei loturi
Lotul 1: Focșani – Domnești Târg (35,6 km). Construit de asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL, acest segment a început în martie 2023, cu un termen de finalizare estimat pentru septembrie 2025. Progresul fizic este de 37%, iar valoarea contractului depășește 2,35 miliarde lei fără TVA.
Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km). Lucrările au demarat în mai 2023, cu același constructor, și sunt programate să se încheie în noiembrie 2025. Stadiul fizic este de 36%, iar contractul are o valoare de aproximativ 2,48 miliarde lei fără TVA.
Lotul 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km). Acest segment, deși cel mai scurt, întâmpină unele întârzieri, cu un progres fizic de 20%. Finalizarea este estimată pentru noiembrie 2025, însă există riscul ca recepția să fie amânată până în 2026.
Autostrada A7 este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și are ca scop principal îmbunătățirea conectivității Moldovei cu restul țării și cu rețeaua europeană de transport. Proiectul este esențial pentru dezvoltarea economică a regiunii, facilitând transportul de mărfuri și persoane și reducând semnificativ timpii de deplasare.
În concluzie, montarea grinzilor podului de la Adjud – Domnești reprezintă un pas important în realizarea Autostrăzii Moldovei. Cu un ritm de lucru susținut și mobilizarea constructorilor, acest proiect promite să aducă beneficii semnificative pentru infrastructura și economia României.