Ce conţine “Salamul pătrat” de la Lidl şi de ce se numeşte aşa? Produsul a stârnit controverse
Unul dintre cele mai comentate produse din oferta Lidl România, “Salamul pătrat” atrage atenția nu doar prin formă, ci și prin rețetă. Cu o cantitate generoasă de carne și o afumare clasică cu fum de fag, salamul a devenit rapid subiect de discuție între consumatori. Însă, în ciuda popularității, nu toată lumea este convinsă că e un produs “tradițional”.
De ce e “pătrat” și ce conține, de fapt
Într-o piață aglomerată de produse din carne, Lidl a mizat pe un element vizual distinct: forma. “Salamul pătrat”, cum este denumit oficial, are o rețetă care pornește de la o bază solidă – pentru fiecare 100 de grame de produs finit se folosesc 140 de grame de carne, potrivit informațiilor de pe etichetă.
Afumarea se face cu fum natural de fag, o metodă clasică apreciată pentru aroma autentică și conservarea îndelungată. În compoziție intră, pe lângă carne, și condimente atent dozate, sare, usturoi și, cel mai probabil, aditivi alimentari specifici mezelurilor ambalate. Forma pătrată este rezultatul matriței în care este presat produsul înainte de ambalare, conferindu-i un aspect industrial, dar inedit.
Îl găsești în vitrină sau la raft: ce spun clienții
Disponibil în majoritatea magazinelor Lidl din țară, salamul este comercializat în baton întreg. În ultimele luni, produsul a fost promovat inclusiv în broșurile săptămânale Lidl, fiind inclus frecvent în campaniile de reduceri.
Pe rețelele sociale, părerile sunt împărțite. Unii clienți apreciază raportul calitate-preț, textura fermă și gustul afumat pronunțat. Alții, însă, critică lipsa unei denumiri tradiționale și forma “nefirească”, spunând că produsul ar fi mai degrabă un truc de marketing.
Ce mai e nou la Lidl, 9 iunie 2025
Campania „Bucate alese din toate regiunile” aduce pe mesele românilor bunătăți din Muntenia, Transilvania, Moldova, Bucovina, Oltenia și Dobrogea, la prețuri prietenoase.
Din Muntenia, Lidl propune Filsam fleică afumată la 3,29 lei/100 g, zacuscă cu ciuperci Bunătăți de Topoloveni (300 g) la 7,99 lei și salată de vinete din aceeași gamă, 300 g la 8,99 lei. Nici berea artizanală nu lipsește – Zăganu, 0,33 L, este disponibilă la 9,99 lei.
Gusturi autentice din Transilvania
Transilvania aduce la raft specialități precum mușchiul Azuga de la Scandia Sibiu, 4,99 lei/100 g, și crenvurștii de porc Brio, 700 g, la 15,99 lei.
Pe partea lactatelor, se remarcă urda de Ibănești de la Mirdatod, 400 g la 9,99 lei, cașcavalul Rucăr Therezia, 480 g la 18,49 lei și iaurtul de băut din lapte de bivoliță de la Transilvania Lactate, 400 g, la 6,99 lei. Nu lipsesc nici gustările: Grewe sărățele cu cașcaval (200 g, 7,99 lei) și cașcavalul Turist Therezia (200 g, 10,99 lei).
Delicii din Moldova, Bucovina și sudul țării
Din Moldova, Lidl propune muștarul Conu Tache de la Casa de negustori, 480 g la 8,99 lei, și mujdeiul Contec din Tecuci, 300 g la 5,49 lei. De asemenea, poți alege și cașul proaspăt Chitriuc, la 5,29 lei/100 g.
Bucovina este prezentă prin produse Tudia – brânză fermentată, smântână și cașcaval Brăduț împletit afumat. Nu lipsesc nici bunătățile din Oltenia și Dobrogea, așa cum reiese din catalogul digital Lidl.
O selecție bogată, gustoasă și 100% românească, disponibilă începând cu 9 iunie în toate magazinele Lidl din România.