Cât costă o felie de pizza pe Aeroportul Otopeni. Banala gustare, săracă în ingrediente, l-a uimit pe Cristian Popescu Piedone: „Pâine la preț de bijuterii”
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Cat-costa-o-felie-de-pizza-pe-Aeroportul-Otopeni.-Banala-gustare-saraca-in-ingrediente-l-a-uimit-pe-Cristian-Popescu-Piedone-„Paine-la-pret-de-bijuterii.jpg)
Aeroportul Internațional Henri Coandă din București a fost recent scena unui control inopinat condus de Cristian Popescu Piedone, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Acțiunea a scos la iveală multiple nereguli în unitățile de alimentație publică, de la prețuri exorbitante la încălcări flagrante privind gramajele produselor și etichetarea deficitară.
Prețuri exagerate și gramaje reduse: „Ziceți că vindeți bijuterii!”
Unul dintre aspectele care au stârnit indignarea lui Piedone a fost prețul ridicat al produselor comercializate în aeroport. În timpul inspecției, acesta a descoperit că o simplă felie de pizza costa 28 de lei, iar gramajul acesteia era mai mic decât cel declarat.
„Cât e o pizza din asta? 28 de lei! De fapt, el dă 28 de lei și mănâncă pâine. Ziceți că vindeți bijuterii la prețurile astea!”, a exclamat Piedone, surprins de discrepanța dintre preț și calitatea produsului oferit.
În urma constatărilor, președintele ANPC a dispus măsuri ferme.
„Amendă în cuantum maxim și oprire până se reglează gramajele. Tot ce aveți – pizza, retractat și dat înapoi. Mai aveți puțin și vindeți pâinea la preț de aur”, a adăugat el, vizibil nemulțumit de situație.
Sancțiuni drastice și produse retrase de la vânzare
Controlul desfășurat de ANPC a vizat cinci puncte de lucru operate de Dnata Catering SRL – Otopeni. În urma verificărilor, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 35.000 de lei și s-au retras de la comercializare peste 60 de kilograme de produse alimentare care nu respectau normele impuse de lege.
Printre principalele nereguli constatate se numără:
- nerespectarea gramajului declarat al produselor;
- depozitarea necorespunzătoare a preparatelor calde;
- lipsa unor etichete clare pe produsele vândute;
- informații insuficiente sau incorecte despre ingredientele și compoziția alimentelor.
Aceste deficiențe au determinat ANPC să ia măsuri imediate pentru protejarea consumatorilor, în special a celor care tranzitează Aeroportul Otopeni, una dintre cele mai aglomerate locații din țară.
Piedone continuă ofensiva împotriva practicilor comerciale incorecte
Cristian Popescu Piedone și-a făcut un obicei din a efectua controale-surpriză în diverse locații din România, expunând problemele legate de prețurile exagerate, condițiile de depozitare a alimentelor și practicile comerciale înșelătoare.
Acțiunea de la Aeroportul Henri Coandă este doar una dintre multiplele intervenții recente ale ANPC, menite să asigure respectarea drepturilor consumatorilor. Într-o perioadă în care transparența și corectitudinea în relația dintre comercianți și clienți sunt esențiale, astfel de controale rămân cruciale pentru menținerea unui climat echitabil pe piață.
În contextul acestui control, mulți călători și-au exprimat sprijinul față de inițiativa ANPC, considerând-o necesară pentru combaterea prețurilor exagerate și a lipsei de transparență în ofertele comercianților din aeroporturi. Acțiunile autorităților de protecție a consumatorilor vor continua și în alte locații strategice din România, cu scopul de a asigura un nivel mai ridicat de corectitudine și calitate în serviciile oferite populației.