20 feb. 2025 | 16:30

BMW prezintă „Vision Driving Experience” – o privire spre viitorul automobilelor

AUTO
Share
BMW prezintă „Vision Driving Experience” – o privire spre viitorul automobilelor
Designul Vision Driving Experience – o întoarcere la eleganță

BMW a dezvăluit un nou concept tehnologic menit să redefinească experiența de condus pentru generațiile viitoare de vehicule. Numit „BMW Vision Driving Experience”, acest prototip nu este destinat vânzării, dar integrează elemente de design și tehnologie care vor fi utilizate în modelele de serie bazate pe platforma Neue Klasse. Cu un design inspirat din trecutul glorios al mărcii și cu un sistem electric avansat, BMW promite să readucă plăcerea condusului la un nivel superior.

Din punct de vedere estetic, conceptul Vision Driving Experience continuă direcția stabilită de Vision Neue Klasse, dezvăluit în 2023. Modelul aduce un design clasic în trei volume, alături de o grilă frontală alungită, care marchează o schimbare majoră față de celebrele grile supradimensionate utilizate în prezent de BMW. Aceasta reprezintă o revenire la forme mai elegante și echilibrate, inspirate din modelele iconice ale anilor ’50 și ’60.

Noua grilă amintește de modelul BMW 507 (1956-1959), dar integrează farurile într-un mod similar cu cele din gama Neue Klasse a anilor ’60. În plus, BMW păstrează tradiția farurilor duble, un element definitoriu al mărcii din anii ’70 încoace. Această combinație de influențe face ca noul concept să fie o punte între trecut și viitor, păstrând ADN-ul mărcii, dar modernizându-l pentru era electrică.

Tehnologia „Heart of Joy” și viitorul plăcerii de a conduce

Unul dintre cele mai interesante aspecte ale acestui prototip este integrarea unui nou sistem de gestionare a dinamicii de condus, supranumit „Heart of Joy”. BMW susține că acest sistem va îmbunătăți radical răspunsul și precizia direcției, corectând o problemă pe care mulți pasionați ai mărcii au observat-o de când compania a început să utilizeze direcția electronică.

„Heart of Joy” promite să proceseze informațiile de 10 ori mai rapid decât sistemele anterioare, datorită unui software de ultimă generație și unei integrări perfecte între trenul de rulare și computerul central al mașinii. BMW afirmă că această tehnologie nu doar că va crește performanța dinamică a modelelor electrice Neue Klasse, dar va contribui și la eficiența energetică, permițând șoferilor să frâneze aproape exclusiv prin regenerare.

Frank Weber, membru al Consiliului de Administrație BMW responsabil pentru dezvoltare, a descris acest sistem ca fiind o revoluție în ceea ce privește plăcerea condusului:

„Heart of Joy ne permite să ducem plăcerea de a conduce nu doar la nivelul următor, ci chiar dincolo de acesta. În plus, creștem eficiența și, implicit, autonomia vehiculelor”.

Interior minimalist și tehnologii futuriste

Un alt aspect remarcabil al conceptului Vision Driving Experience este interiorul său minimalist, dar futurist. BMW a reușit să evite unele dintre excesele estetice pe care le vedem la Mercedes-Benz sau Tesla, optând pentru un echilibru între eleganță și tehnologie.

Printre elementele-cheie ale cabinei se numără:

  • Panoramic iDrive, un sistem de afișaj amplasat în partea superioară a bordului, care oferă informații esențiale șoferului.
  • Ecran central stil tabletă, menit să controleze majoritatea funcțiilor, cu un design simplificat, dar eficient.
  • Minimalism bine echilibrat, fără a duce lipsa de butoane fizice pentru comenzile esențiale legate de condus.

Un detaliu interesant este utilizarea unor jante cu schimbare de culoare, care indică starea mașinii: verde în timpul accelerării și roșu în timpul frânării. Deși această tehnologie nu este complet nouă în lumea tuning-ului auto, BMW o folosește pentru a oferi un feedback vizual instantaneu despre comportamentul vehiculului.

Conceptul Vision Driving Experience va fi dezvăluit oficial la Auto Shanghai 2025, un eveniment strategic având în vedere importanța pieței chineze pentru BMW. Cu această direcție, marca bavareză își propune să redefinească viitorul mobilității electrice, păstrând în același timp esența plăcerii de a conduce care a consacrat-o.