Este unul din cei mai importanți giganți din industria auto, dar nu este la prima situație de acest gen. Conform unui comunicat emis pe 25 iulie, aproape 300.000 de BMW-uri vor fi chemate de urgență în service. În același comunicat, experții au explicat ce s-ar putea întâmpla cu mașinile și pasagerii, în caz de accident, de aici și decizia de rechemare.
Unul din giganții industriei, BMW, se pare că are probleme la un lot de aproximativ 300.000 de autovehicule. Conform presei de specialitate, problemele au fost depistate de National Highway Traffic Safety Administration din SUA.
În urma acestor verificări, NHTSA a anunțat că BMW a planificat rechemarea în service a 291.112 autovehicule în Statele Unite.
Din raport reiese că această rechemare are ca și cauză riscul ca șinele de încărcare din interior să se separe în timpul impactului din spate, crescând astfel pericolul ca persoanele să fie rănite.
Organismul de reglementare a indicat proprietarilor că „dealerii vor îndepărta șuruburile de fixare a șinei de încărcare din spate într-un mod necostisitor”. Rechemarea vizează, de asemenea, modele specifice precum X3 M40i și X3 M, X3 sDrive30i, X3 xDrive30i fabricate între 2018 și 2023.
Din cauza acestei probleme de siguranță, este necesară rechemarea acestor vehicule pentru a remedia problema potențială cu șinele de încărcare care se pot desprinde în timpul unui impact din spate și pot prezenta un pericol real pentru siguranța ocupanților.
Decizia BMW de a lansa această rechemare atestă dedicarea lor pentru siguranța cumpărătorilor. În acest sens, producătorul auto își propune să înlocuiască șuruburile care fixează șina din zona de încărcare din spate și să minimizeze riscurile de desprindere a acestor piese în cazul unui scenariu de accident.
BMW a anunțat că recheamă în service peste 394.000 de vehicule din America de Nord din cauza unor dispozitive de umflare a airbagurilor fabricate de Takata care ar putea exploda atunci când se declanșează în timpul unui accident, putând lovi șoferii și pasagerii cu fragmente metalice ascuțite. Rechemarea se aplică următoarelor modele:
Potrivit documentelor de rechemare în service postate de National Highway Traffic Safety Administration, este posibil ca volanul original de pe automobilele BMW afectate să fi fost înlocuit de proprietari cu un volan sport sau M-sport cu dispozitive de umflare PSDI-5 care utilizează nitrat de amoniu și care, în timp, ar putea duce la o „ardere prea agresivă”.
„În cazul unei rupturi a inflatorului, fragmente metalice ar putea trece prin materialul pernei airbagului, ceea ce poate duce la rănirea sau decesul ocupanților vehiculului”, a declarat BMW în raportul de rechemare.
Dealerii vor înlocui gratuit modulul airbagului de pe partea șoferului, a declarat NHTSA. Scrisorile de notificare vor fi trimise proprietarilor pe 23 august. BMW nu a primit niciun raport privind decese sau răniri în Statele Unite în legătură cu această problemă, conform documentelor de rechemare.
Milioane de vehicule cu airbaguri de la Takata, producătorul japonez aflat acum în faliment, sunt deja rechemate. NHTSA a declarat că expunerea prelungită la căldură și umiditate ridicată poate provoca explozia acestor airbaguri atunci când sunt activate.