19 mart. 2025 | 09:13

Banca Transilvania, lămuriri privind comisioanele pentru retragerile de la bancomate. Ce trebuie să știe clienții

Știri social
Banca Transilvania, lămuriri privind comisioanele pentru retragerile de la bancomate. Ce trebuie să știe clienții
Banca Transilvania a venit cu un mesaj oficial legat de comisioanele percepute la retragerile din bancomat

Banca Transilvania a transmis clarificări referitoare la informațiile apărute în mai multe publicații online în perioada 15-16 martie 2025, privind modificarea comisioanelor pentru retragerile de numerar.

Precizări de la Banca Transilvania legate de comisioanele pentru retrageri

Potrivit instituției bancare, comisioanele pentru retragerile de numerar de la propriile bancomate, precum și de la ATM-urile altor bănci, nu au fost modificate. Retragerile de numerar de la bancomatele BT sunt gratuite pentru cardurile de debit BT care au cel mai mare număr de utilizatori. Un exemplu este BT Visa Classic, cel mai utilizat card de debit din România.

Banca subliniază că informațiile vehiculate despre un comision de 0,5% (+2,5 lei) se referă strict la retragerile de numerar efectuate cu cardul BT Visa Classic de la bancomatele altor bănci din România sau din străinătate, și nu la cele realizate la bancomatele BT.

Prin această precizare, Banca Transilvania dorește să asigure transparența și corecta informare a clienților săi privind costurile asociate tranzacțiilor bancare.

Brand de renume mondial

Banca Transilvania a înregistrat de la un an la altul rezultate remarcabile în ceea ce privește valoarea și forța brandului, cu rezultate maxime în 2024. Potrivit evaluării Brand Finance Banking 500 2024, BT este unul dintre cele mai puternice branduri bancare din lume: a urcat pe locul 3, de pe locul 7, cu un Brand Strenght Index (BSI) de excepție, de 92,3/100.

Mai mult, valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 34% față de 2023 și a ajuns la 686,5 milioane de dolari, urcând 44 de locuri în clasament, pe poziția 252. Anul trecut, banca era pe poziția 297, cu o valoare de 513 milioane de dolari.

”Este o veste foarte bună pentru BT, dar și pentru România. Poziția Băncii Transilvania în rândul brandurilor bancare globale ne arată încă o dată importanța construirii unor branduri puternice, locale, care să poată concura cu succes cu companii care au o reputație foarte bună la nivel internațional. Arătăm astfel că se poate face treabă aici, în România”, declara Omer Tetik, Director General Banca Transilvania.

BT a înregistrat în 2023 un profit de aproape 2.491 milioane lei, cu 14% mai mare decât în 2022 și a atras 623.000 de clienți noi, însemnând, în medie, 1.700/zi calendaristică. Finanțarea companiilor și a populației, creșterea activității operaționale și atragerea de noi clienți au fost motoarele băncii în cursul anului trecut. Banca Transilvania a intrat în topul Brand Finance Banking 500 în anul 2018, pe locul 486, cu o valoare a brandului de 174 milioane de dolari.