Snapchat nu te mai lasă să minți. Măsura care te dă de gol când folosești inteligența artificială
În cea mai recentă încercare pentru a răspunde la valul de imagini create folosind inteligența artificială, aplicația de social media Snapchat a anunțat că va adăuga un watermark pe astfel de imagini.
Watermark-ul te ajută să îți dai seama ce imagini sunt generate cu AI
„Watermark-ul va apărea pe imaginile create cu instrumentele generative AI ale Snap când imaginea este exportată sau salvată în galeria foto”, se arată într-un comunicat de presă care anunță știrea.
„Destinatarii unei imagini generate cu AI realizată pe Snapchat ar putea vedea un mic logo cu fantomă alături de iconița galbenă, clasică. Adăugarea acestor watermark-uri va ajuta la informarea celor care o văd că imaginea a fost realizată cu AI pe Snapchat”, se mai arată în comunicat.
Snapchat nu este prima companie care recurge la astfel de măsuri
Snapchat, la fel ca alte companii, a lansat recent instrumente alimentate de AI destinate abonaților plătitori pentru a modifica sau îmbunătăți imagini, chiar și cele care nu sunt complet generate de AI. Acestea vor primi, de asemenea, un watermark care denotă astfel de editări.
Acest watermak pare mai ușor de recunoscut decât altele. De exemplu, Google și Dall-E au anunțat asemenea însemne pentru imagini generate cu AI care nu ar afecta aspectul. În schimb, este plasat în metadate.
La fel, Instagram și Meta, proprietarul Facebook, au anunțat în februarie că vor începe să eticheteze imagini generate cu AI pe platformele din dotare.
Cu toate acestea, Meta nu vizează doar imaginile create cu propriul model de imagine AI, ci detectează și imagini generate cu AI în ansamblu.
Când a anunțat etichetarea imaginilor AI, Meta a abordat preocupările privind transparența politică, o problemă majoră cu alegerile prezidențiale următoare din SUA tot mai apropiate.
„Acordăm, de asemenea, o mare atenție verificării tuturor reclamelor politice printr-un proces riguros de revizuire umană, inclusiv o verificare atentă a oricărei utilizări înșelătoare a conținutului, inclusiv a AI pentru a crea imagini sau conținut înșelător”, au mai spus reprezentanții Snap în comunicatul cu pricina.