Robotul care îi înlocuiește pe copii la școală atunci când sunt bolnavi
Atunci când copiii suferă de boli cronice și nu pot merge la școală, nu doar boala în sine le afectează viața, ci și izolarea de colegi și de clasă. În aceste momente, lipsa conexiunii sociale și educaționale poate adânci suferința copiilor, afectându-le starea emoțională. Însă tehnologia vine în ajutorul acestor copii cu un robot special conceput pentru a le permite să rămână conectați la școală și la prietenii lor, chiar și în timpul absențelor îndelungate.
AV1: Ochii, urechile și vocea copilului bolnav
Compania norvegiană No Isolation a dezvoltat robotul AV1, un avatar controlat de la distanță, care îi permite unui copil bolnav să participe virtual la ore, să interacționeze cu colegii și să urmărească lecțiile din confortul casei sau chiar din spital. Robotul AV1 funcționează ca un substitut al copilului în clasă, acționând ca ochii, urechile și vocea acestuia.
AV1 este un robot simplu, având forma unui cap și trunchi, fără față, dar echipat cu cameră, microfon și difuzor. Robotul poate fi plasat pe banca copilului în sala de clasă, iar acesta îl controlează printr-o aplicație specială. Astfel, elevul bolnav poate vedea, auzi și vorbi cu profesorii și colegii săi prin intermediul robotului, păstrându-și astfel conexiunea cu mediul școlar. Robotul poate chiar să „ridice mâna” pentru a atrage atenția profesorului, printr-un semnal luminos pe capul său, scrie CNN.
O soluție pentru continuitatea educației și a conexiunilor sociale
În prezent, există aproximativ 3.000 de unități AV1 active în 17 țări, printre care Regatul Unit și Germania, care au cel mai mare număr de roboți în utilizare. În Regatul Unit, școlile pot închiria robotul AV1 pentru aproximativ 150 de lire sterline pe lună sau îl pot achiziționa pentru o sumă de 3.700 de lire sterline. Acest cost acoperă tehnologia de bază, iar un pachet de servicii suplimentare, inclusiv suport tehnic, este disponibil pentru un preț adițional anual.
Robotul este folosit cu succes pentru a menține copiii bolnavi conectați la activitățile de la școală și, mai important, la prieteni. Un exemplu este povestea unui băiat de 15 ani din Warwickshire, Anglia, care folosește AV1. Prietenii săi iau robotul cu ei la prânz, oferindu-i astfel băiatului bolnav șansa de a participa la conversațiile și activitățile sociale ale grupului său de prieteni.
Florence Salisbury, directorul de marketing al No Isolation, subliniază cât de important este acest aspect social pentru copii: „Conexiunea cu școala devine un adevărat colac de salvare pentru elevii care se confruntă cu absențe îndelungate din cauza unei boli, menținându-le legăturile sociale și sprijinul emoțional.”
Provocările administrative și tehnice
Deși tehnologia robotului AV1 are numeroase beneficii, implementarea sa în școli nu este întotdeauna simplă. Fundația Chartwell Cancer Trust din Marea Britanie deține 25 de astfel de roboți, pe care îi pune la dispoziția copiilor cu boli grave. Cu toate acestea, Michael Douglas, fondatorul trustului, a menționat că pot exista obstacole administrative în aducerea robotului în școli sau spitale. De asemenea, problemele legate de infrastructura tehnică, precum semnalul Wi-Fi slab, pot afecta utilizarea eficientă a robotului.
Pentru a depăși aceste provocări, No Isolation a lansat recent „AV1 Academy”, o bibliotecă de resurse și materiale de formare destinate profesorilor și personalului educațional, cu scopul de a facilita utilizarea robotului și de a asigura o tranziție cât mai lină în clasă.
Avantajele tehnologiei AV1
Robotul AV1 nu doar că permite elevilor bolnavi să fie prezenți virtual la școală, dar are și caracteristici de confidențialitate robuste. Aplicația care controlează robotul nu permite capturi de ecran sau înregistrări, iar fluxul video este criptat pentru siguranță. De asemenea, robotul poate fi controlat doar de un singur dispozitiv, semnalizând prin lumini atunci când este activ.
Comparativ cu alte avataruri robotizate, precum VGo sau Buddy, AV1 nu are roți și nu se deplasează, ceea ce îl face mai simplu și mai ușor de utilizat în clasă. Robotul cântărește doar 1 kilogram și poate fi transportat ușor dintr-o sală în alta într-un rucsac special. Lipsa unui ecran pe care să apară fața copilului poate fi, de asemenea, un avantaj, eliminând presiunea emoțională de a fi mereu „pe cameră”, în special pentru copiii cu anxietate sau probleme emoționale.
Robotul AV1 reprezintă o soluție inovatoare care ajută copiii bolnavi să rămână conectați la mediul școlar, chiar și atunci când nu pot participa fizic. Acesta le oferă elevilor șansa de a-și continua educația și de a menține legătura cu prietenii, sprijinind în același timp sănătatea lor mentală. Deși există provocări legate de implementare, beneficiile pe termen lung pentru elevii care se confruntă cu absențe îndelungate sunt incontestabile, făcând din AV1 o tehnologie valoroasă pentru viitorul educației.