04 dec. 2024 | 09:00

Presiunea corectă din cauciucuri pe timp de iarnă. Cât de tare trebuie să-ți umfli anvelopele ca să nu ai probleme, detaliul neștiut de șoferi

ACTUALITATE
Presiunea corectă din cauciucuri pe timp de iarnă. Cât de tare trebuie să-ți umfli anvelopele ca să nu ai probleme, detaliul neștiut de șoferi

Presiunea corectă din anvelope este esențială, în special în sezonul rece, când condițiile de drum pot deveni extrem de periculoase. O presiune corectă poate asigura o aderență bună și poate preveni accidentele, în timp ce o presiune necorespunzătoare poate duce la reducerea aderenței și uzura prematură a cauciucurilor. Este crucial ca șoferii să fie atenți la acest aspect pentru a se asigura că vehiculul lor este pregătit să facă față provocărilor de pe drumurile de iarnă.

Ce se întâmplă cu anvelopele de iarnă când e frig afară

În sezonul rece, temperaturile scăzute au un impact semnificativ asupra anvelopelor. Asfaltul rece, acoperit cu gheață sau polei, poate face ca anvelopele să piardă din aderență dacă nu sunt corect umflate. În astfel de condiții, anvelopele de vară devin rigide și își pierd eficiența, ceea ce poate duce la o creștere a riscului de accidente.

Anvelopele de iarnă, însă, sunt fabricate dintr-un material special care își păstrează elasticitatea chiar și la temperaturi foarte scăzute, asigurând o aderență optimă. Pentru a obține maximum de performanță din aceste anvelope, este necesar să fie umflate la presiunea corectă. Acest lucru ajută la menținerea suprafeței de contact cu carosabilul și la reducerea riscului de derapaj.

Ce presiune trebuie să aibă anvelopele de iarnă

Presiunea optimă din anvelope variază în funcție de tipul anvelopelor, dimensiunea acestora, încărcătura vehiculului și condițiile de drum. În general, presiunea recomandată pentru anvelopele de iarnă este între 2,0 și 2,5 bari. Pe un drum acoperit cu zăpadă, o presiune de aproximativ 2 bari este considerată optimă, oferind o suprafață de contact adecvată și o aderență bună. Pe drumurile normale, o presiune ușor mai mare, de până la 2,5 bari, poate fi mai potrivită pentru o manevrabilitate corectă și o uzură uniformă a pneurilor.

Este important de menționat că presiunea exactă recomandată pentru anvelopele vehiculului tău poate fi găsită în mai multe locuri: pe capacul de la rezervorul mașinii, pe stâlpul vehiculului, în cartea mașinii sau în fișa tehnică a anvelopei. De asemenea, multe dintre aceste informații pot fi găsite și online, pe site-ul producătorului anvelopei.

Consecințele presiunii incorecte

O presiune prea mică a cauciucurilor poate duce la o uzură prematură și inegală a anvelopelor, crescând și consumul de combustibil al mașinii. În plus, o presiune insuficientă reduce stabilitatea vehiculului și crește riscul de derapaj, mai ales pe drumurile acoperite cu gheață sau zăpadă. Pe de altă parte, o presiune prea mare scade suprafața de contact a anvelopelor cu carosabilul, ceea ce reduce aderența și poate duce la un comportament imprevizibil al mașinii, în special pe suprafețele alunecoase.

Pentru a asigura o experiență de condus sigură și pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor, este esențial să verifici presiunea din anvelope în mod regulat, în special atunci când temperaturile sunt în scădere. Chiar și o mică diferență de presiune poate avea un impact semnificativ asupra performanțelor de iarnă ale vehiculului.

Așadar, presiunea corectă din anvelope este un detaliu esențial pentru siguranța ta și a celor din jur, mai ales în sezonul rece. Verifică întotdeauna presiunea înainte de a pleca la drum și asigură-te că aceasta este în conformitate cu recomandările producătorului. În acest fel, vei putea să te bucuri de o călătorie în siguranță, indiferent de condițiile de drum. Aderenta bună și controlul vehiculului în situații dificile sunt direct influențate de această mică, dar foarte importantă, măsură de întreținere.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele