18 ian. 2024 | 16:23

Nu ți se pare, Google chiar e din ce în ce mai prost: De ce scade calitatea rezultatelor căutării pe zi ce trece

ACTUALITATE
Nu ți se pare, Google chiar e din ce în ce mai prost: De ce scade calitatea rezultatelor căutării pe zi ce trece

Un studiu de un an a constatat o scădere a calității rezultatelor căutării pe Google. Dar ce o cauzează?

De ce o „ia la vale” Google

Un studiu de un an a descoperit ceea ce oamenii se plâng de mult timp: Google se înrăutățește.

Oamenii s-au plâns online că rezultatele căutării pe Google și-ai pierdut calitatea în ultimul an. Noul studiu spune că este „un semn îngrijorător că un număr semnificativ de utilizatori ai rețelelor sociale își împărtășesc observația că motoarele de căutare devin din ce în ce mai puțin capabile să găsească conținut autentic și util care să le satisfacă nevoile de informații”.

Un domeniu pe care se concentrează cercetătorii din mai multe universități germane îl reprezintă interogările privind recenziile produselor. Echipa a monitorizat 7.392 de astfel de interogări pe parcursul unui an pe motoarele de căutare Google, Bing și DuckDuckGo. Problema pare să provină în principal de la optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), adică conținutul creat și adaptat pentru clasarea pe motoarele de căutare, mai degrabă decât să se concentreze pe informații utile de calitate.

Vezi și: Cel mai mare prieten și dușman al omului, în același timp: ce nu știai despre Google, motorul de căutare care te ajută, dar te și încurcă

Utilizatorii se plâng

Acest lucru poate lua forma unor pagini pline de cuvinte cheie sau reținând informațiile cheie până la un articol, pentru a crește timpul de citire (gândiți-vă la articole despre cum să vă schimbați setările telefonului care insistă să vă spună despre ce este un telefon). În recenziile produselor, marketingul afiliat – în care marketerii sau influencerii sunt plătiți pentru ca oamenii să facă clic sau să cumpere un produs – joacă, de asemenea, un rol.

„Descoperirile noastre sugerează că toate motoarele de căutare au probleme semnificative cu conținutul (afiliat) extrem de optimizat – mai mult decât este reprezentativ pentru întregul web”, a explicat echipa, adăugând că „doar o mică parte din recenziile produselor de pe web utilizează marketing afiliat, dar majoritatea rezultatelor căutării o fac”.

Din păcate, este o problemă care s-ar putea agrava pe măsură ce oamenii folosesc chatbot-uri pentru a produce din ce în ce mai mult conținut, încercând să rămână în fața capacității motoarelor de căutare de a reduce un astfel de conținut, modificându-și algoritmii.

Vezi și: Bara de căutare Google Chrome se schimbă. Cum îți face viața mai ușoară pe internet