Noua Dacia Bigster, ”scăpată” pe internet. Pare un Duster pe steroizi, ce știm despre viitorul SUV-urilor de la Mioveni
Dacia pune la punct ultimele detalii ale celui mai mare SUV de până acum, Dacia Bigster, înaintea lansării sale de anul viitor. Imaginile recente cu un Bigster camuflat testând pe drumuri publice sugerează că designul mașinii de producție rămâne în mare măsură fidel conceptului prezentat în 2021. Aceasta păstrează proporțiile robuste inspirate de 4×4 și farurile LED subțiri, având o asemănare puternică cu Dusterul mai mic.
Design și dimensiuni
Bigster păstrează proporțiile robuste inspirate de 4×4 și farurile LED subțiri, având o asemănare puternică cu Dusterul mai mic. De fapt, Bigster este, în esență, un Duster alungit: bazat pe aceeași platformă CMF-B a Grupului Renault, dar cu o lungime de 4,6 metri, fiind cu 0,3 metri mai lung. Aceasta face din Bigster cea mai mare mașină a brandului românesc de până acum, rivalizând cu modele de succes precum Ford Kuga și Toyota RAV4.
În primele sale faze de dezvoltare, Bigster a fost cunoscut drept „Duster cu șapte locuri”, însă această idee a fost abandonată din cauza unor constrângeri impuse de normele europene de siguranță, greutate și o potențială canibalizare a fratelui Jogger. Varianta de serie a vehiculului va avea doar cinci locuri, oferind astfel un spațiu interior majorat față de Duster.
Filosofie de preț
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, consideră că abordarea axată pe valoare a Bigster îi oferă o șansă de a atrage atenția cumpărătorilor de mașini care sunt din ce în ce mai excluși din segmentul de mărime medie din cauza prețurilor în creștere. Într-un interviu acordat Autocar în noiembrie anul trecut, Le Vot a declarat: „Acum 10 ani, cumpărai ceva pentru 33.000 de euro și acum același dealer îți spune că noua mașină costă 40.000 și ceva de euro. Mulți oameni vor spune: ‘Nu, e prea scump.’ Aici intervine Dacia, pentru că venim cu un crossover din segmentul C, Bigster, și nu va începe cu un preț de peste 40.000 de euro.”
Bigster este de așteptat să subcoteze rivalii săi principali prin preț, începând probabil de sub 30.000 de lire sterline. Pentru comparație, un Ford Kuga nou costă 32.095 lire sterline, în timp ce Skoda Kodiaq începe de la 36.645 lire sterline. Le Vot a sugerat că Dacia va menține prețurile scăzute prin construirea unei „mașini esențiale”, omisând tehnologiile și echipamentele inutile acolo unde este posibil.
Detalii tehnice și dotări
Bigster va folosi probabil motoarele existente din gama Renault, inclusiv un motor turbo de 1.2 litri cu 108 CP și un sistem hibrid de 138 CP disponibil pe Jogger și Duster. De asemenea, este posibil să fie oferită o variantă cu tracțiune integrală, utilizând un motor electric suplimentar pe puntea din spate în locul unui arbore de transmisie, pentru a controla consumul și emisiile.
Dacia Bigster vine într-o perioadă în care Dacia își reinventează imaginea, trecând de la un producător de mașini „ieftine” la un rival serios pentru mărci precum Jeep, fără a abandona principiile sale axate pe valoare. Van den Acker, șeful designului Grupului Renault, a explicat că Dacia dorește să capteze cumpărătorii care iubesc natura și aventura, legându-se de activitățile în aer liber printr-un stil mai pronunțat și o gamă de produse pentru camping.
Pregătit pentru prezentare la ediția din acest an a expoziției auto de la Paris, modelul va putea fi comandat în primăvara anului 2025, primele livrări fiind așteptate după jumătatea anului viitor. În privința prețului, acesta se pare că va fi cu circa 3.000 de euro mai mare decât cel al noului Duster pentru fiecare echipare echivalentă.
În concluzie, noua Dacia Bigster promite să fie o opțiune atractivă pentru cei care doresc un SUV spațios, robust și accesibil, fără a face compromisuri majore în ceea ce privește tehnologia și confortul. Rămâne de văzut cum va fi primit pe piață, dar primele indicii sugerează că Bigster are toate șansele să devină un succes major pentru Dacia.