22 iul. 2024 | 13:23

NASA avertizează asupra unui asteroid care se îndreaptă spre Pământ cu o viteză amețitoare de 29.000 km/h

Asteroidul 2011 MW1, cu o viteză de 28.946 km/h, se va afla la 2,4 milioane de mile de Pământ pe 25 iulie. Este un asteroid din clasa Apollo, cu un diametru de 115 metri, considerat un asteroid apropiat de Pământ (NEA).

Apropierea asteroidului 2011 MW1

NASA a emis o avertizare privind apropierea asteroidului 2011 MW1, care se deplasează cu o viteză de aproape 29.000 km/h. Acest asteroid, care face parte din clasa Apollo, are o dimensiune impresionantă de circa 115 metri (aproximativ cât un zgârie-nori). Conform datelor furnizate de Centrul pentru Studii ale Obiectelor Apropiate de Pământ (CNEOS) al NASA, asteroidul va ajunge la doar 2,4 milioane de mile de Pământ la data de 25 iulie. Deși orbita sa se apropie de cea a Pământului, nu există motive de îngrijorare majoră, deoarece traiectoria sa nu prezintă un risc imediat pentru planeta noastră.

Laboratorul de Propulsie cu Reacție al NASA a clasificat 2011 MW1 drept un asteroid apropiat de Pământ (NEA) datorită distanței sale față de planeta noastră. Cu toate acestea, nu este considerat un asteroid „potențial periculos” (PHA). Până în prezent, NASA a identificat existența a aproximativ 35.000 de obiecte apropiate de Pământ (NEO). Deși dimensiunea acestui asteroid poate părea alarmantă, NASA asigură că acesta nu reprezintă o amenințare pentru Pământ, dar rămâne sub monitorizare atentă.

Asteroizii sunt rămășițe ale materialului rămas după formarea sistemului solar. Ei orbitează în jurul Soarelui, asemenea planetelor, dar sunt mult mai mici. Marea majoritate a asteroizilor se află în centura principală de asteroizi, situată între Jupiter și Marte. Conform site-ului de dinamică a sistemului solar al JPL, în iulie 2024, sunt cunoscuți 1.385.217 asteroizi sau planete minore.

Programele de monitorizare a asteroizilor

Centrul pentru Studii ale Obiectelor Apropiate de Pământ (CNEOS) al NASA este responsabil pentru caracterizarea orbitelor tuturor obiectelor apropiate de Pământ și pentru prognozarea apropierilor și evaluarea impactului acestora. NEO-urile sunt asteroizi sau comete ale căror orbite sunt la o distanță de 120 de mile de Soare și, prin urmare, pot trece prin vecinătatea orbitală a Pământului, prezentând un potențial risc.

NASA deține mai multe observatoare dedicate colectării informațiilor despre asteroizi, printre care se numără PAN-STARRS, Catalina Sky Survey și misiunea NEOWISE a NASA, precum și noul NEO Surveyor. Există, de asemenea, inițiative radar planetare, cum ar fi grupul Goldstone Solar System Radar, care completează programul de observații NEO al NASA. În plus, agențiile spațiale dezvoltă tehnologii pentru a aborda orice amenințare potențială din partea corpurilor cerești, cum ar fi misiunea DART.

În concluzie, deși asteroidul 2011 MW1 va trece relativ aproape de Pământ, NASA asigură că nu prezintă un risc imediat. Cu toate acestea, agenția continuă să monitorizeze atent traiectoria și mișcarea acestui corp ceresc pentru a asigura siguranța planetei noastre.