Mașini pe care un mecanic auto nu le-ar cumpăra niciodată: Tesla e printre ele
Chris Pyle, un mecanic auto cu o vastă experiență, a discutat recent cu GoBankingRates despre mașinile pe care nu le-ar alege pentru uz personal. Printre motivele principale se numără costurile mari de întreținere și reparație, care depășesc adesea valoarea vehiculului. Deși unele dintre aceste modele sunt apreciate pentru performanțe și inovații, Pyle avertizează că problemele tehnice și costurile ridicate de reparație le fac o investiție riscantă. Iată care sunt cele 9 mașini pe care acesta le evită.
Tesla și Rivian: costuri de reparație prea mari
Pe lista neagră a lui Chris Pyle se află Tesla și Rivian, două branduri emblematice în lumea vehiculelor electrice. Deși Tesla este cunoscută pentru inovațiile tehnologice și performanțele sale impresionante, costul reparațiilor poate fi astronomic. Unul dintre motivele principale este faptul că piesele sunt dificil de găsit și foarte scumpe. De exemplu, reparațiile unei Tesla pe durata de viață a mașinii pot ajunge la peste 5.500 de dolari, conform estimărilor lui Dash Lewis, expert la Jalopnik. Acesta a subliniat că piesele pentru Tesla sunt unice și, din această cauză, costurile de reparație sunt mult mai ridicate față de alte vehicule electrice.
Rivian, un start-up din California, se confruntă cu aceleași provocări. Deși produc mașini electrice premium, costurile reparațiilor după accidente sau pentru piese de schimb sunt foarte ridicate. Pyle a relatat un caz în care un accident minor cu un Rivian RIT a generat o factură de reparații de peste 42.000 de dolari, în ciuda unei evaluări inițiale de doar 1.600 de dolari. Această discrepanță evidențiază faptul că reparațiile pot deveni extrem de costisitoare și că vehiculele de acest tip sunt riscante din punct de vedere financiar.
Probleme frecvente la camionetele noi și SUV-urile mici
Pe lângă vehiculele electrice de top, Pyle a declarat că ar evita orice camionetă nouă, indiferent de marcă, fie că este vorba de Ford, Dodge, Chevy, Nissan sau Toyota. Acesta susține că prețul acestor vehicule este prea mare raportat la deprecierea lor rapidă. În primii cinci ani de la achiziție, majoritatea camionetelor pierd între 35% și 55% din valoare, ceea ce face investiția inițială foarte riscantă. De exemplu, un Ford F-350 Super Duty se poate deprecia cu 36% după cinci ani, conform estimărilor CarEdge.
În plus, SUV-urile mici și mașinile Nissan sunt și ele pe lista neagră a lui Pyle. Motivul principal este legat de problemele tehnice frecvente, în special cele legate de transmisiile CVT (Continuous Variable Transaxles). Aceste transmisii, prezente la modelele Nissan între 2013 și 2018, au fost criticate pentru defectele lor care duc la „trepidații și întârzieri ale accelerației”, creând riscuri mari de accidente. Aceeași problemă se regăsește și la Ford Fiesta, un alt model pe care Pyle nu l-ar cumpăra din cauza numeroaselor procese intentate companiei pentru probleme legate de transmisiile PowerShift.
Jeep Renegade și Fiat 500: reparații frecvente
Un alt grup de mașini pe care Chris Pyle îl evită este format din Jeep Renegade și Fiat 500. Deși aceste vehicule nu sunt neapărat cele mai scumpe de reparat, frecvența reparațiilor este ceea ce îi descurajează pe proprietari. Mecanicul susține că aceste modele petrec mai mult timp în service decât pe drum. De altfel, Jeep Renegade a primit doar 6 din 10 puncte în ceea ce privește valoarea, conform Edmunds Car Review, recenzenții menționând că vehiculul este scump pentru ceea ce oferă. Fiat 500x, deși evaluat puțin mai bine, tot nu reușește să ofere valoare suficientă pentru prețul său ridicat, fiind criticat pentru zgomotele deranjante ale accesoriilor.
Astfel, mecanicul Chris Pyle sfătuiește cumpărătorii să fie atenți nu doar la prețul inițial al unei mașini, ci și la costurile ulterioare de întreținere și reparație. De multe ori, ceea ce pare o afacere bună la început, poate deveni o povară financiară pe termen lung.